Ak nebudeme zvyšovať ceny známok, diaľnice budú vyzerať ako cesty tretej triedy
Na prelome rokov sa zvýšili ceny diaľničných známok. Tie rástli naposledy v roku 2011. Aj keď časť motoristov tento krok kritizuje, z pohľadu štátu to bolo nevyhnutné. Za 12 rokov pribudlo takmer 300 kilometrov nových diaľnic a rýchlostných ciest, zvýšila sa inflácia, rástli mzdy aj ceny materiálov.
„Ak nebudeme zvyšovať ceny diaľničných známok, prídeme do bodu, kedy budú na asfalte trhliny a diaľnice budú vyzerať ako cesty druhej alebo tretej triedy. To asi motoristi nechcú, preto je nevyhnutné zvýšiť cenu diaľničnej známky, aby sme ich mohli udržiavať v náležitej kondícii,“ povedal v bilančnom rozhovore na sociálnych sieťach ministerstva dopravy generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Vladimír Jacko.
Rok 2022 sa v NDS niesol v znamení riešenia situácie na obchvate Ružomberka, úseku diaľnice D1 Hubová – Ivachnová. Zhotoviteľ tam na istý čas utlmil práce a so štátom sa dohadoval na tom, za akých podmienok a či vôbec bude na stavbe pokračovať. Napokon sa práce rozbehli, prerazil sa tunel Čebrať a momentálne sa rokuje o výslednej cene.
„Nebolo tam ani jedno dobré riešenie. Boli len zlé a horšie. Hrozilo, že zastavíme stavbu. Z pohľadu štatutárov by to bolo najjednoduchšie, lebo tie témy, ktoré sa otvárali, boli veľmi náročné. Spravili sme však socioekonomický prieskum. Ak by sa hľadal nový zhotoviteľ, čas dokončenia by sa posunul a vidíme, ako stúpajú ceny materiálov a všetky ďalšie vstupy. V konečnom dôsledku by bola omnoho drahšia ako to, že pokračujeme so súčasným zhotoviteľom,“ dodal Vladimír Jacko.