Spoločnosť DODO rastie, v Maďarsku objem objednávok za rok vzrástol o 150 %
Technologicko-logistickej spoločnosti DODO sa po úspechu na domácej pôde darí svoje služby rozširovať aj do mnohých európskych krajín, pričom jednou z doteraz najúspešnejších expanzií je tá maďarská. Počas dvoch rokov fungovania sa spoločnosti podarilo osloviť najsilnejšie značky naprieč segmentmi – od maďarských pobočiek športového reťazca Hervis, siete drogérií Rossmann a lekární BENU, až po KFC.
Po 35 maďarských mestách k dnešnému dňu jazdia na dve stovky zeleno označených áut a denne tu kuriéri pri rozvoze najazdia až 20 000 kilometrov. Obľuba DODO v Maďarsku navyše stále rastie – len za posledný rok narástol objem uskutočnených objednávok o 150 %.
Vozový park DODO na maďarskom trhu má už takmer dve stovky áut a kuriéri dnes rozváža tovar či potraviny nielen v hlavnom meste Budapešti, ale prakticky vo všetkých väčších maďarských mestách. Logistická spoločnosť dnes v Maďarsku zaisťuje logistiku najväčším hráčom v oblasti teplého jedla, drogérie, alebo aj športového tovaru. Najsilnejším segmentom v Maďarsku zostáva, podobne ako v Českej republike, rozvoz čerstvých potravín do domácností.
„Maďarskí zákazníci sú si s tými českými v mnohom podobní, aj preto sa nám podarilo sa v Maďarsku etablovať pomerne rýchlo. Veľmi nám pomohlo aj to, že mnoho našich klientov sú značky, ktoré pôsobia medzinárodne, a po našom príchode na maďarský trh sme sa pre nich stali jasnou voľbou, pretože naša spolupráca už výborne funguje v inej krajine. Takým prípadom je aj KFC, jeden z našich najväčších klientov v oblasti rozvozu teplého jedla,“ komentuje Peter Menky, komerčný riaditeľ DODO Group.
Významné mená sa ale medzi klientmi DODO objavujú aj v iných segmentoch. DODO rozváža napríklad pre drogérie Rossmann, ktoré majú aj na maďarskom trhu veľmi silné postavenie, a medzi najvýznamnejších klientov v segmente športového vybavenia sa radí napríklad Hervis. Počet objednávok pritom od začiatku pôsobenia na maďarskom trhu kontinuálne narastá a len za posledné dva roky vzrástol o 150 %. Narastajúce množstvo zákazníkov sa darí obsluhovať okrem iného aj vďaka úspešnému zavedeniu franšízového programu DODO Partner.
„DODO naprieč Európou dynamicky rastie a franšíza je pre nás skvelým spôsobom, ako našu expanziu efektívne a dynamicky riadiť. Náš franšízový program dáva malým dopravcom aj jednotlivým kuriérom možnosť začať podnikať so zázemím nášho technologicko-logistického know-how, technologickej platformy aj už zazmluvnených klientov. My na oplátku získavame kvalitných ľudí so znalosťou lokálneho prostredia, ktorí sú podnikateľsky motivovaní riadiť kvalitné poskytovanie služby s maximálnou efektivitou. Títo franšízoví partneri sú pre stavanie kvalitnej služby so špičkovou zákazníckou skúsenosťou úplne zásadní,“ popisuje Peter Menky.
Spoločnosť sa dlhodobo snaží svoje kompetencie a služby prispôsobovať aktuálnym trendom. Vplyvom rastúcej konkurencie v e-commerke aj vyšších nárokov zo strany zákazníkov, sa tak sústredí predovšetkým na zlepšenie rýchlosti a presnosti v doručovaní a na znižovaní uhlíkovej stopy mestskej logistiky.
V súčasnej dobe tak DODO intenzívne pracuje najmä na koncepte zónovej logistiky. Tá spočíva v koncentrácii zákaziek naprieč jednotlivými streamami do mikrozón po mestách, ktorá sa potom darí ekologicky a efektívne obslúžiť s výrazne nižším počtom áut a najazdených kilometrov. Efektivita je pritom v aktuálnych ekonomických i politických podmienkach pre prežitie a šancu rásť ešte dôležitejšia ako kedykoľvek predtým.
„Z nášho medziročného rastu na maďarskom trhu mám o to väčšiu radosť, keď vidím, aký ťažký uplynulý rok bol. Museli sme bojovať nielen s poklesom e-commerce a ekonomickou neistotou medzi spotrebiteľmi, ale aj s dramatickými nárastmi cien palív, ich obmedzenou dostupnosťou, nárastom cien áut av neposlednom rade aj legislatívnymi zmenami upravujúcimi zdanenie práce kuriérov. Overili sme si ale, že naše podnikanie stojí na pevných základoch,“ uzatvára Peter Menky.
Cieľom DODO v nasledujúcom období je na maďarskom trhu ďalej posilňovať, etablovať sa ale chce aj na ďalších. V súčasnosti sa intenzívne venuje najmä expanzii na nemecký a rakúsky trh, kde firma aktívne buduje lokálny manažment. Firma potom úspešne pôsobí aj na susednom Slovensku, v Poľsku či Bulharsku.