Still spustí v Hamburgu výrobu palivových článkov
V technológii palivových článkov vidí spoločnosť Still aj vzhľadom na súčasnú energetickú krízu veľký potenciál. Preto v budúcom roku uvedie na trh vlastný 24V palivový článok pre svoje vozíky, ktorý sa bude vyrábať v hamburskom závode tejto firmy. Na tlačovej konferencii usporiadanej v Hamburgu pre európskych novinárov o tom informovali zástupcovia vedenia spoločnosti. Prezentovali tu však aj širšie zámery a vízie tohto inovatívneho dodávateľa manipulačnej techniky.
„Na výzvy našej doby nestačí jedna jediná odpoveď. Okrem individuálnych riešení manipulačnej techniky pre náročné úlohy, ktoré je možné škálovať a variovať, sa stále častejšie objavujú požiadavky na múdre riešenia s vozíkmi pre jednoduchšie využitie, ktoré nie sú také komplexné. Môže ísť o vozíky bez kompletných balíčkov variantov výbavy, vozíky základnej úrovne – pripravené a rýchlo dostupné,“ poznamenal Frank Müller, senior viceprezident pre brand management Still.
Zásadné je podľa neho nepripúšťať v oblasti kvality, bezpečnosti alebo servisu kompromisy. Firma sa sústredí na dve produktové línie pripravené na mieru požiadavkám zákazníkov – Xcellence a Classic. Línia Xcellence prináša pokročilé technológiu pre náročné aplikácie, vysokú variabilitu a prispôsobiteľnosť.
Jej stredobodom sa stane chystaná nová generácia elektrických vysokozdvižných vozíkov RXE. Tá postupne vo všetkých kategóriách nosnosti nahradí súčasný rad RX a podľa spoločnosti Still nastaví nové štandardy v oblasti energetickej účinnosti a udržateľnosti. Línia Classic potom ponúka riešenie vozíkov základnej úrovne s najdôležitejšími funkciami – štandardizované, rýchlo dostupné a za priaznivú cenu.
Ich prostredníctvom chce hamburská spoločnosť podľa vlastného vyjadrenia preniknúť do cieľových skupín a na trhy, kde doteraz hrala len vedľajšiu úlohu. Okrem dopytu po jednoduchších produktoch a väčšej skladovej technike zaznamenáva Still u svojich zákazníkov aj rastúci záujem o automatizačné riešenia s možnosťou rýchlej implementácie, ktoré sú zároveň škálovateľné.
Tento trend vyplýva z pretrvávajúceho nedostatku kvalifikovaných pracovníkov, ktorý na intralogistiku dopadá v mnohých ohľadoch tvrdšie ako na iné odvetvia. Inteligentné riešenia automatizácie sú navrhnuté tak, aby pomohli tieto medzery zaceliť. Výzva spočíva v tom, že súčasná skladová štruktúra býva často umiestnená v stiesnených priestoroch, a preto sa príliš nehodí pre automatizáciu.
Still sa snaží tieto situácie riešiť pomocou šikovných zariadení pre brownfieldy, ako sú samoučiace sa priemyselné vozíky, ktoré si poradia aj s nepriaznivými podmienkami, a šikovným oddelením horizontálnej a vertikálnej prepravy pomocou tzv. korytnačiek a AGV, ktoré sú vhodné pre zmiešané prevádzky. Súčasný vývoj v oblasti fosílnych palív prináša ďalší impulz pre prechod k flotilám s čisto elektrickým pohonom.
Viac elektrických vozíkov ale na druhú stranu znamená viac nabíjania naraz. Lítium-iónová technológia síce umožňuje priebeh viacerých nabíjacích procesov súčasne (obvykle pri zmene smeny alebo po skončení práce), to so sebou však nesie riziko drahých energetických špičiek v závodoch.
V tejto oblasti chce Still svojich zákazníkov podporovať inteligentným riadením energie – nové inteligentné nabíjačky sú navrhnuté tak, aby napomáhali inteligentnému riadeniu nabíjacích procesov a rovnomernejšie rozkladali zaťaženie a výkonové špičky. To podľa firmy umožňuje výrazne usporiť na nákladoch na elektrinu pri plnej prevádzkyschopnosti manipulačnej techniky.
V neposlednom rade chce spoločnosť zaujať šikovný prístup k službám. Pri pohľade na potreby intralogistických zákazníkov je zrejmé, že ide o viac než len o opravy a náhradné diely – prím hrá hospodárnosť a udržateľnosť celého materiálového toku. A to je možné realizovať iba pomocou skutočne šikovných služieb.
Čo najvyššia dostupnosť, krátke prestoje či doby údržby, rýchlo dostupní servisní technici, odborné poradenstvo pri dovybavení – to všetko umožňuje múdra organizácia popredajného servisu. Byť šikovný navyše znamená premýšľať aj nad rámec vlastnej značky. Významným zákazníkom by sa napríklad malo v rastúcej miere dostávať informácií a podpory nezávisle na značke. Mnohí z nich prevádzkujú zmiešané flotily vozíkov a potrebujú komplexné poradenstvo.
Presne to chce firma svojim kľúčovým klientom ponúknuť. Cieľom je ukázať im pomocou nástrojov na inteligentnú analýzu vozového parku, ako môžu svoje stroje prevádzkovať s maximálnou efektivitou: od optimálneho využitia vozíkov po energetický manažment a optimalizáciu flotíl.