Autonómna manipulačná technika vyžaduje jednotné komunikačné rozhranie
Vozíky bez vodiča (FTF) a autonómne mobilné roboty (AMR) získavajú na obľube predovšetkým vďaka efektívnemu fungovaniu a rýchlosti, akú materiál automatizovane prepravujú. Aby boli však vhodné pre masový trh, je potrebné jednotné rozhranie, ako je VDA 5050.
Iba prostredníctvom jednotného rozhrania je možné riadiť a koordinovať vozíky nezávisle na ich výrobcovi. „V spoločnosti Still si myslíme, že aby sme mohli naďalej plniť požiadavky našich zákazníkov, bude jednotné rozhranie v budúcnosti nevyhnutné,“ vysvetľuje Florian Kratzer, international key account manager Automated Solutions spoločnosti Still.
Riešenie prináša štandardizované komunikačné rozhranie VDA 5050. S jeho podporou je napríklad možné zjednotiť riadenie zákaziek alebo riadenie prepravy heterogénnych flotíl pod jedno užívateľské rozhranie. Svoju výkonnosť rozhrania preukázalo okrem iného počas akcií AGV Mesh-Up pod záštitou nemeckého odborového zväzu manipulačnej techniky a intralogistiky.
Spoločnosť Still sa na tejto akcii, ktorá sa konala v rámci akcie IFOY Test Camp, podieľala už vlani. Spoločne s rôznymi výrobcami tu Still ukázal, ako spolu najrôznejšie prepravné vozíky bez vodiča cez rozhranie VDA-5050 vzájomne komunikujú, sú na spoločnej ploche bezpečne a efektívne navádzané a dokážu spolu vykonávať úlohy prepravy.
„Minulý rok sme v rámci tohto testovania pod riadiaci systém skupiny Kion (do ktorej patrí aj Still) do homogénnej jednotky veľmi úspešne zlúčili vozíky rôznych výrobcov s veľmi rozdielnymi navigačnými technikami a prepravnými schopnosťami,“ hovorí expert spoločnosti Still.
Úspechy takýchto predvádzacích akcií ukazujú, že prepravné systémy bez vodiča budú pripravené pre masový trh. Florian Kratzer k tomu poznamenáva: „Vizí spoločnosti Still je poskytovať automatizované riešenia širokej verejnosti. Budeme tak môcť vyhovieť aj dlhodobým dopytom zákazníkov s veľkým objemom, ktoré vyžadujú veľké, automatizované flotily.“
Prispôsobením interného koncernového riadiaceho softvéru pre prepravné systémy bez vodiča a integrovaného softvéru vo vozidlách na rozhraní VDA 5050 si poskytovateľ intralogistických riešení z Hamburgu navyše zaisťuje kompetenciu integrovať do svojho systému aj produkty iných poskytovateľov. Súčasne tak Still môže ponúkať sériovo vyrábané prepravné vozíky bez vodiča, ktoré je možné cez VDA 5050 integrovať do riadiacich systémov iných výrobcov, napríklad do systému dodávateľa softvéru Synaos.
To, že rozhranie VDA 5050 nemá uplatnenie iba v rámci akcií a na predvádzacie účely, ukazuje partnerstvo, ktoré spoločnosť Still uzavrela s inovatívnym dodávateľom softvéru Synaos. Táto spolupráca neslúži iba na praktickú realizáciu a zavádzanie najmodernejších automatizovaných projektov, ale predovšetkým na ponúknutie možnosti zákazníkom, aby si mohli sami vybrať ako softvér, tak hardvér, a oboje individuálne spojiť – presne to, čo VDA 5050 sľubuje.
Wolfgang Hackenberg, CEO a spoluzakladateľ firmy Synaos, hovorí: „Teší nás, že sme so spoločnosťou Still prijali ďalšiu silnú značku do našej medzinárodnej partnerskej siete. Naša intralogistická riadiaca platforma Syna.os Logistics od začiatku podporuje rozhranie VDA 5050. Dnes na tomto základe riadime množstvo implementácií u zákazníkov. Vďaka partnerstvu profitujú naši zákazníci niekoľkonásobne, pretože si individuálne vyberajú svoj hardvér a softvér na realizáciu svojich intralogistických procesov a výrazne zvyšujú svoju efektivitu.“
Podľa Floriana Kratzera prebiehajú so štandardizovaným komunikačným rozhraním VDA-5050 procesy ešte výrazne bezpečnejšie a jednoduchšie. „Ako zodpovedný výrobca preto budeme tento proces – v prospech našich zákazníkov – naďalej veľmi aktívne sledovať a podporovať,“ dodáva.