Skupina Raja pokračuje v raste
Skupina Raja, spoločnosť pôsobiaca v oblasti B2B distribúcie obalov, kancelárskych potrieb, spotrebného materiálu a priemyselného vybavenia, zaznamenala v roku 2021 obrat vo výške 1,2 miliardy eur, čo predstavuje oproti roku 2020 nárast o takmer 20 %.
V súvislosti s hospodárskym oživením, a napriek silným tlakom na suroviny a ceny, sa tak podarilo Raja Group dosiahnuť v roku 2021 rekordné výsledky. Tento výsledok opäť dokazuje pohotovosť a dynamiku skupiny a silu jej obchodného modelu. Na Slovensku a v Českej republike sa spoločnosti podarilo navýšiť obrat približne o 40 %. Spoločnosť sa aj naďalej venuje svojim záväzkom voči ekológii a spoločenskej zodpovednosti.
K rastu na Slovensku a v Českej republike prispieva predovšetkým diverzifikácia a schopnosť osloviť nových zákazníkov
Skupine Raja sa podarilo na Slovensku dosiahnuť obrat 3,1 miliónov eur a u našich susedov obrat vzrástol o 39 % na 213 miliónov korún. Podobne sa skupine darilo aj čo sa týka nových zákazníkov. Na Slovensku počet vzrástol o 12,7 % a v Českej republike o 6,1 %.
„Minuloročný rast vnímame pozitívne predovšetkým vďaka výzvam, ktorým sme ako skupina museli čeliť, napríklad zdražovanie papiera, plastu, pohonných hmôt alebo náklady na ekológiu. Najväčší nárast, o necelých 50 %, sme zaznamenali v oblasti obalových a výplňových materiálov predovšetkým vďaka prispôsobeniu sa trendom a požiadavkám klientov a diverzifikácii produktov a služieb,” komentuje výsledky Gabriela Fabianová, generálna riaditeľka pre SR a ČR.
„Náš sortiment neustále rozširujeme tak, aby vyhovoval množstvu požiadaviek podnikania našich zákazníkov a umožnil im nielen nakupovať obalové materiály, ale aj vybavenie pre sklady, kancelárske potreby a prostriedky na ochranu zdravia a bezpečnosti. Medziročné výsledky dokazujú, že sa nám naša stratégia dlhodobo vypláca” dodáva Fabianová.
Na Slovensku sa spoločnosti darilo v oblasti logistiky, kde spoločnosť dosiahla rast o 41 %. V Českej republike sa najdynamickejšie rozvíjala oblasť služieb, kde zaznamenala nárast o 54 % a priemysel o 42 %.
Akvizícia spoločnosti Viking
V novembri 2021 došlo k akvizícii spoločnosti Viking a organický rast tak predstavoval 10,5 %. Skupina tak rozšírila obchodné aktivity v 7 európskych krajinách, a to vo Veľkej Británii, Írsku, Nemecku, Švajčiarsku, Rakúsku, Holandsku a Belgicku. S JPG, Mondoffice a Kalamazoo získanými v roku 2019, a teraz aj so spoločnosťou Viking, pokrýva podnikanie Raja Office v 10 krajinách a stáva sa tak významným hráčom na trhu nielen v oblasti obalových materiálov, ale aj v oblasti kancelárskych potrieb a nábytku.
„Akvizícia spoločnosti Viking je v súlade s našou stratégiou rozvoja a diverzifikácie. To potvrdzuje naše ambície stať sa európskym lídrom v oblasti elektronického obchodu s kancelárskymi potrebami a vybavením,“ vyhlásila Danièle Kapel-Marcovici, prezidentka a generálna riaditeľka skupiny Raja.
Skupina teraz aktívne začína integráciu spoločnosti Viking s cieľom oživenia značky, znovu získania vynikajúcich služieb zákazníkom, posilnenia obchodnej dynamiky a čo najskôr dosiahnuť vyrovnané hospodárenie.
Ekologická politika
„Zodpovednosť voči životnému prostrediu a spoločnosti je jednou zo základných hodnôt, na ktorých je spoločnosť Raja založená,“ hovorí Gabriela Fabianová. V súčasnej dobe je 60 % predaných obalov vyrobených z prírodných materiálov, ako je papier a lepenka a 80 % plastových obalov z prírodných materiálov z recyklovaných a recyklovateľných plastov.
Cieľom skupiny je dosiahnuť plne recyklované a recyklovateľné obaly do roku 2025, a tiež ponúknuť svojim zákazníkom kompletný sortiment obalov a inovatívne ekologicky zodpovedné riešenia. V roku 2021 spoločnosť predstavila niekoľko nových výrobkov z papiera a lepenky, ktoré sú 100 % recyklovateľné a sú alternatívou k plastovým obalom, vrátane kraftových obalov, ktoré sú 100 % recyklovateľné, papierového obalu na palety a recyklovanej papierovej bublinkovej fólie.
Skupina RAJA od roku 2006 podporuje aj znevýhodnené ženy prostredníctvom nadácie Danièle Marcovici, za účelom zdieľať spoločenské hodnoty ako je rešpekt, solidarita a rovnosť prístupu k vzdelaniu a k práci. To sa nadácia snaží dosiahnuť prostredníctvom presadzovania práv žien a ich ochrany voči násiliu, profesijného rozvoja a začlenenia žien v spoločnosti a tiež vzdelávania a sociálnej podpory.
Pokračujúci rast
V roku 2022 bude skupina pokračovať vo svojej stratégii ziskového a zodpovedného udržateľného rozvoja a stanovila si ambiciózny cieľ dosiahnuť obrat vo výške 1 750 miliónov eur. „Našou hlavnou prioritou je uspokojiť potreby našich zákazníkov a udržať kvalitu našich služieb v ťažkých ekonomických podmienkach. Skupina je v dobrom finančnom zdraví, a preto pokračujeme v investíciách do našej logistiky a digitálnych projektov, ako aj do našich rastových iniciatív vo všetkých oblastiach, vrátane prieskumu nových možností akvizičných príležitostí,“ dodáva Danièle Kapel-Marcovici.