Bonami v roku 2021 vyrástlo o 25 %
Bonami sa darilo aj v minulom roku, medziročne tak český e-shop vyrástol o 25 %. Masívne investoval do rozvoja, sortimentu aj zamestnancov, ich počet sa vyšplhal na 360. Aktuálne má Bonami najširšiu ponuku na trhu a do roku 2022 vstupuje s plánom aj naďalej investovať do sortimentu naprieč kategóriami aj s ambíciou väčšieho presahu do dodávateľského reťazca.
„Minulý rok bol v znamení expanzie, a to ako geografické, tak aj v zmysle nášho presahu. Tento rok máme deviate narodeniny a pôsobíme v deviatich krajinách, otvorili sme ďalšie kamenné predajne as našou dopravou Bonami Kuriér pokrývame všetky naše pôvodné trhy, teda Českú republiku, Slovensko, Maďarsko, Poľsko aj Rumunsko,” zhŕňa kľúčové počiny z minulého roku Pavel Voparil, CEO Bonami.
Do nich išla aj veľká časť investícií, ktoré Bonami v minulom roku vykonalo. „Do obchodov, rozšírenie skladov a expanzie sme investovali cez 100 miliónov korún,“ dodáva Voparil.
V minulom roku prijalo Bonami do svojich skladov vyše 2,7 miliónov produktov a na skladovej ploche expandovalo o 10 000 m2 na súčasných 55 000 m2. Pobočky kamenných predajní, ktorých má v súčasnosti 9, navštívilo takmer 150 000 ľudí, pričom práve kamenné predajne sa aj napriek situácii tešia rastúcemu záujmu – v mestách, kde Bonami predajne sú, si takmer 40 % balíčkov ľudia vyzdvihnú práve v nich.
Vďaka týmto krokom môžu Bonami zákazníci nielen „bývať podľa seba“, ale aj „nakupovať podľa seba“ bez dlhého čakania na nábytok či bytové doplnky. Rovnako ako v minulom roku aj tento rok Bonami očakáva možné komplikácie v dodávateľskom reťazci aj rastúce ceny dopravy a materiálov. Aj z toho dôvodu sa chce spoločnosť zamerať na vertikálnu integráciu a mať tak čo najväčšiu časť celého reťazca pod kontrolou, aby mohla zákazníkom dopriať komfort nielen doma, ale aj v priebehu celého nákupu tovaru.
„Overili sme si, že sa v mnohých častiach dodávateľského reťazca musíme spoľahnúť sami na seba. Z toho vyplýva, že sa chceme ešte viac zamerať na fyzično a mať pod väčšou kontrolou ako dopravu, tak samotné produkty. A preto rozšírime náš sortiment o nové kategórie, sami začneme niektoré produkty navrhovať, ale hlavne si tým strážime pre zákazníka to najdôležitejšie, kvalitu” dodáva Voparil s tým, že práve vďaka interným procesom sa Bonami darí riadiť úroveň zásob aj logistické náklady.
V prípade najpredávanejších produktov sa drží dostupnosť na viac ako 90% a cez 90% predaného tovaru sú produkty skladom.