Samsung vytvoril novú strategickú pozíciu Head of Marketing pre Česko a Slovensko
Nový manažér na prvom stupni riadenia je zodpovedný za korporátny marketing, ktorý zahŕňa aj Brand Marketing a PR, riadenie značkových predajní alebo ambasádorov na mieste predaja.
Spoločnosť Samsung Electronics Czech and Slovak vytvorila novú strategickú pozíciu Head of Marketing. Od decembra 2021 ju zastáva Martin Marek (54), pod ktorého spadá nielen Brand Marketing a PR, ale aj riadenie značkových predajní (Samsung Brand Shops Operations) a ambasádorov na mieste predaja (Field Operation) v Čechách a na Slovensku. Martin Marek bude zo svojej pozície reportovať priamo prezidentovi spoločnosti Ki Young Yunovi.
„Samsung je inovatívnym technologickým lídrom a zároveň tradičným výrobcom elektroniky, ktorý v súčasnosti čelí mnohým výzvam – či už ide o schopnosť osloviť mladú generáciu, naplno využiť potenciál digitálnej komunikácie alebo čeliť novej ázijskej konkurencii. Mojím poslaním je načúvať trhu a pokračovať v dlhodobom budovaní vzťahu medzi značkou Samsung a spotrebiteľmi. Vzťah, ktorý bude ešte viac nabitý pozitívnymi emóciami a odvahou skúšať nové veci a ktorý bude zodpovedať tomu, čo dnešní spotrebitelia od značiek očakávajú – a to ako v online médiách, tak aj v prostredí kamennej predajne,“ povedal Martin Marek.
Do spoločnosti Samsung nastúpil s viac ako 20-ročnými skúsenosťami v oblasti budovania značiek a komunikačných stratégií na marketingových pozíciách vo veľkých medzinárodných spoločnostiach v oblasti rýchloobrátkového tovaru.
Značnú časť svojho profesionálneho života pracoval Martin Marek v spoločnosti Philip Morris International, kde začal pracovať v roku 1999, najprv ako manažér značky L&M a Marlboro, neskôr ako Trade marketing manažér alebo Marketing Services Manager. Následne viedol ako riaditeľ marketingu aktivity spoločnosti v Srbsku a Čiernej Hore a neskôr v Maroku, Tunisku a Mauritánii. Po návrate do Prahy pôsobil v rokoch 2013 až 2015 ako Marketing Director v spoločnosti Ritchy Group a v rokoch 2016 až 2019 ako Head of Branding v spoločnostiach MAKRO, respektíve METRO Cash & Carry pre Českú republiku a Slovensko. Naposledy pomáhal spoločnosti Imperial Brands vybudovať značkovú kategóriu „produktov novej generácie“ pre český a slovenský trh.
Martin Marek získal inžiniersky titul na Vysokej škole ekonomickej v Prahe v odbore ekonomika obchodu. Plynule hovorí anglicky a rusky, dohovorí sa na Balkáne a učí sa taliansky. Medzi jeho záujmy patrí šport, aktívne sa venuje bedmintonu, golfu, lyžovaniu a futbalu. Má rád cestovanie, venuje sa turistike, psom a sebarozvoju.