E-shopy môžu sledovať objednávky aj po odovzdaní zásielky dopravcovi
Pokiaľ e-shop prepojí svoj skladový systém s aplikáciou, ktorá komunikuje s dopravcami, získa kontrolu nad objednávkami aj po ich expedícii. Vďaka prepojeniu systémov napríklad uvidí, koľko balíkov má na ceste, kde sa práve nachádza alebo ktorý zákazník si zásielku nevyzdvihol. Môže tak s klientmi aktívne komunikovať a zlepšovať ich zákaznícku skúsenosť bez toho, aby sa spoliehal len na dopravcu. Príkladom je prepojenie Lokia WMS od firmy Grit so službou Foxdeli.com.
Väčšina e-shopov po odovzdaní zásielky do rúk prepravcu stráca nad balíčkom kontrolu a čaká na správu, že zásielka bola doručená alebo vyzdvihnutá. V dnešnej dobe rýchleho rastu e-commerce a preťaženia dopravcov potom môže dochádzať k situáciám, keď zlá skúsenosť zákazníka s doručením negatívne ovplyvní reputáciu celého e-shopu.
Vďaka integrácii skladového systému s informačným systémom napojeným na dopravcov môžu e-shopy sledovať svoje zásielky a aktívne komunikovať so zákazníkmi aj počas prepravy a doručovania – a tým zákaznícku skúsenosť s doručením vylepšiť. Príkladom je spojenie informačného systému Foxdeli.com – aplikácia slúžiaca na komunikáciu s prepravcami, tlač štítkov a pokročilé sledovanie zásielok – a skladového systému Lokia WMS.
Vďaka integrácii týchto dvoch systémov môže e-shop po vyexpedovaní zásielky naďalej sledovať, kde sa balíček aktuálne nachádza, kedy a kam bol doručený alebo či si zákazník objednávku vyzdvihol. Integrácia prebieha cez API rozhranie. Zákazník vo Foxdeli navolí základné parametre a potom už pracuje iba v Lokia WMS, kde si vyberá prepravcu pre svoje zásielky, tlačí štítky a sleduje objednávky.
„E-shopom so skladovým systémom Lokia WMS otvára integrácia s Foxdelmi nové možnosti. Môžu napríklad personalizovať transakčné e-maily, informovať zákazníka o aktuálnom stave doručovania alebo sa pripomenúť, pokiaľ zásielka čaká na vyzdvihnutie. Odpadnú tak nepríjemné situácie, keď nespokojný zákazník volá na zákaznícku podporu, ale e-shop nie je schopný reagovať, pretože o balíčku nemá informácie,“ hovorí Marek Stanovský, head of sales firmy Grit, ktorá skladový systém Lokia vyvíja.
Partnerstvo si pochvaľujú aj vo Foxdeli. „Naši zákazníci prirodzene napájajú Foxdeli na svoje podnikové alebo skladové systémy, aby mohli objednávky aj expedíciu spravovať z jedného prostredia. Integrácia so skladovým systémom Lokia WMS nám otvára cestu k novým zákazníkom najmä z radov menších a stredných e-shopov,“ hodnotí spoluprácu majiteľ Foxdeli, Martin Jareš.