Kongres Slovlog: Konečne nastal čas, aby sa slovenský logistický trh stretol
Niekoľkomesačné uzatvorenie ľudí vo svojich „bublinách“ počas pandémie koronavírusu prinútilo ľudí si viac vážiť osobné stretnutia. Aj preto sa tešia logistickí profesionáli každej príležitosti, kedy sa môžu živo diskutovať. Priestor na to poskytujú aj kongresy či semináre, a jedným z vrcholných podujatí bohatej jesennej konferenčnej sezóny bude 14. ročník logistického kongresu Slovlog, ktorý sa koná 25. – 26. novembra 2021 v priestoroch DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava. Na webovej stránke www.slovlog.sk, ako aj na sociálnych sieťach, sa práve odhaľujú mená rečníkov a na plné obrátky beží registrácia účastníkov. Časopis Systémy Logistiky je tradičným mediálnym partnerom kongresu.
Správne načasovanie hlavnou témou
Hlavné motto tohtoročného kongresu Slovlog znie Čas (na) zmeny. Prečo? Albert Einstein kedysi šokoval svet, keď prišiel s myšlienkou, že každej entite vo vesmíre beží čas úplne inak. Pandémia priviala ďalšiu príležitosť uvedomiť si relatívnosť vnímania času. Niekomu sa zdá, že veci, ktoré začali vo februári 2020, sa v skutočnosti odohrali pred mesiacom, iný by povedal, že už pred piatimi rokmi.
To isté platí pre logistiku. Dodávky D+1 boli pred pandémiou považované za rýchle. Ale po vzore e-commerce dnes chcú zákazníci tovar ešte v ten istý deň, najlepšie do hodiny. Druhý extrém predstavujú kontajnery z Ázie – predtým dorazili za tri týždne, dnes môže rovnakú dobu trvať iba nalodenie.
Ak sa zmenilo vnímanie času pre nás, platí to isté aj pre našich odberateľov či dodávateľov. Táto doba si žiada mentálne prenastavenie, iný pohľad na naše procesy, štruktúru a návratnosť investícií, digitalizáciu či spôsob vykonávania práce. Je tu skrátka čas na ďalšiu významnú, takmer dejinotvornú zmenu. Je však slovenská logistika pripravená? To sa dozvieme na kongrese Slovlog.
Ako úspešne komunikovať
Vďaka úvodnej prezentácii Ladislava Špačeka, ktorý je pôvodným povolaním pedagóg, vyučoval na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej a od roku 1992 pôsobil takmer jedenásť rokov ako hovorca prezidenta Václava Havla, sa dozviete tipy pre úspešnú komunikáciu so zákazníkmi, ale aj s vašimi kolegami. Rečník taktiež prezradí, ako so šarmom a efektívne zvládnuť aj rokovania s na prvý pohľad nie dobre naladeným zákazníkom. Dozviete sa, ako komunikovať so zákazníkmi, aby sa cítili ako páni.
Logistika a ekonomika
Po dlhých rokoch cenovej stability sa v post covidovovom období vytvorili silné predpoklady pre rast cien. Nedostatok tovarov alebo služieb, rast miezd, rast cien energií, v kombinácii so smerovaním k tzv. zelenej ekonomike v dôsledku klimatickej krízy tlačia infláciu smerom hore. Ako dlho bude tento trend pokračovať? Aký to môže mať dopad na slovenské firmy? Ako sa s týmito trendami vysporiada slovenská ekonomika? To nám povie Peter Nemečkay zo spoločnosti KPMG na Slovensku. A ako bude vyzerať nový ekonomický normál? Na to budú hľadať odpovede v dopoludňajšej panelovej diskusii Katarína Dobišová (Nestlé), Péter Vörös (Hopi SK), Jakub Pelikán (Mountpark), Martin Hubeňák (Port of Antwerp), Branislav Jendek (108 Agency) a Martin Urban (Jungheinrich Slovensko).
Čaká na vás Bizlog a Digilog
Počas obeda čakajú na účastníkov kongresu desaťminútové „speed-datingové“ stretnutia Bizlog. Na týchto stretnutiach zákazníkov a dodávateľov sa rýchlo zistí, či má zmysel rozvinúť rokovania do konkrétnejšej podoby. Následne sa otvorí program Digilog, ktorý sa bude venovať intralogistickým trendom a inováciám. V úvode dvojica zo spoločnosti Jungheinrich, a to Peter Mancal a Miroslav Vajda, priblížia možnosti rozvoja automatizovanej skladovej techniky. Následne vystúpi speakerka Martina Le Gall Maláková, prezidentka organizácie Industry Innovation Cluster (IIC), ktorej cieľom je vytvárať platformu pre užívanie a zdieľanie inovácií v priemysle v rámci digitálnej ekonomiky.
Na kongrese odznejú aj zaujímavé prípadové štúdie. Tie odštartujú Marián Kristek z EF Parts & Logistic Service a Michal Fišer z Kodys Slovensko, ktorí predstavia proces zavedenia riešenia, získavania dát a spôsoby digitalizácie. Na možnosti automatizácie logistických procesov sa zameria potom Lubor Bačík (PERI) a David Pulkert (M2C). Následne ukážu možnosti, ako zjednodušiť aj zjednotiť interné procesy, Ľuboš Baran (Pilulka.sk) a Lubomír Veselý (GRiT). Pred hostí vzápätí predstúpi s prednáškou o využití dát a význame robotických vozíkoch v logistike Andries Retief, generálny riaditeľ DHL Supply Chain Central and Eastern Europe.
Retailog v znamení e-commerce
Podvečerný workshop Retailog sa zameria aj na problematiku nákladov na skladovanie v e-commerce. Diskutovať budú Veronika Bezáková (Alza), Michal Bubán (Go Asset), Marcin Kamola (DCT Gdansk), Miroslav Klena (dm drogerie markt Slovensko) a Radovan Ščibrany (Martinus). Úvod prednesie Martin Krajčovič zo Slovenskej aliancie moderného obchodu. Chýbať nebudú ani prípadové štúdie. Jednu z nich priblížia predstavitelia spoločností Dr. Max a Prologis, a to Sína Niku a Martin Baláž, v ktorej uvidíte, jak spokojnosť zákazníkov Dr. Max s online nákupmi podporuje nová budova od Prologis. Následne Roman Hatadám (GG Tabak) a Erik Ivaničko (Panattoni Slovensko) prezradia, ako optimalizovaná logistická sieť GG Tabak prispieva k stratégii udržateľnosti a aké výhody ponúka distribučné centrum Panattoni Park Košice Airport. Na záver celej konferencie vystúpi druhý kľúčový rečník: Jim Whitehead, stredoeurópsky distribučný riaditeľ spoločnosti Tesco Stores, ktorý priblíži možnosti rozvoja distribučnej siete tak, aby bol flexibilný.
Bližšie informácie o programe na kongrese Slovlog nájdete aj na webovej adrese: https://slovlog.sk/program/
Priestor na nové kontakty
Po skončení kongresového programu čaká profesionálov Logistický Business Mixer, obľúbený vrchol kongresového dňa. Je to vhodné miesto na nadviazanie nových obchodných kontaktov či posilnenie existujúcich. Účastníci kongresu sa môžu tešiť na pivnú degustáciu od Plzenského Prazdroja, ale aj na miešané drinky od spoločnosti Karloff či skvelú živú hudbu od dvojice Ukitas. Pre aktuálne pandemické opatrenia tentokrát organizátori zo spoločnosti Atoz Group posunuli vyhlásenie víťazov prestížneho Ocenenia LOG-IN pre najlepšie inovácie a inovátorov v logistike na Slovensku. Výsledky sa dozvieme na jar budúceho roka.
Zaujímavá exkurzia – logistika v praxi
Dlhé mesiace sa partneri v logistike nemohli pre pandémiu osobne stretnúť. Preto každého poteší, že sa môžu zúčastniť nielen kongresu, ale aj exkurzii. Tá sa zrealizuje v rámci programu Seelog, ktorého cieľom je predstaviť „logistiku v praxi“. Tentokrát sa pôjde do mrazeného skladu Hopi SK v Maduniciach.
Spoločnosť skladuje rôzne druhy tovaru vo všetkých teplotných režimoch a len v SR by ste v ich skladoch napočítali cez 59 000 paliet. Madunický mrazený sklad má kapacitu 15 000 paletových miest a denne sklad vyexpeduje v priemere 800 paliet mrazeného tovaru.
Hostia sa môžu tešiť aj na exkurziu do distribučného centra Tesco v Galante s kapacitou 200-tisíc paletových miest. Na dennej báze zásobuje predajne Tesca naprieč strednou Európou. Prehliadkou centra budú sprevádzať záujemcov tí najpovolanejší: manažér distribučného centra Ľuboš Morvai a manažér distribúcie pre Slovensko a Českú republiku Marcel Škoda.
Bezpečnosť na prvom mieste
Hoci cítiť tlak štvrtej vlny pandémie, predsa vďaka bezpečnostným opatreniam zo strany organizátorov sa kongres Slovlog stretáva s veľkým záujmom zo strany partnerov. Tých sú už desiatky, ako aj účastníkov, ktorí sa neustále registrujú na www.slovlog.sk/registracia. Počas kongresu budú samozrejme dodržiavané všetky protiepidemiologické opatrenia. Podľa nového COVID automatu, ktorý platí od pondelka 22. novembra, na hromadné podujatia môžu iba ľudia s očkovaním proti chorobe COVID-19 a tí, ktorí majú potvrdenie o prekonaní koronavírusu nie staršie ako 180 dní. Samozrejmosťou sú respirátory vo vnútorných priestoroch a rozostupy medzi účastníkmi. Aj vďaka týmto opatreniam sa očakáva na kongrese viac ako 200 ľudí. Ako každoročne, je vstup na celý kongres pre užívateľov logistických služieb zdarma.