V tendri na rozšírenie D1 sa upravili súťažné podmienky
NDS zverejnila na profile Úradu pre verejné obstarávanie upravené súťažné podklady k obstarávanej zákazke na uskutočnenie stavebných prác pre stavbu D1 Bratislava – Triblavina, rozšírenie. V súvislosti s vykonanými zmenami v tendri diaľničiari predĺžili aj lehotu na predkladanie ponúk z 03.11.2021 na 14.12.2021.
V súťažných podkladoch sa upravilo kriteriálne hodnotenie ponúk, a to nasledovným spôsobom:
- zrušené kritérium „Kvalita tímu odborníkov“
- zrušené kritérium „Obmedzenie prevádzky“
Na uvedených podmienkach však bude NDS naďalej nástojiť. Požiadavku na kvalitu odborníkov premietla do časti Podmienok účasti a požiadavku na obmedzenie prevádzky presunula do Obchodných podmienok.
Po zrušení uvedených kritérií bude NDS uchádzačov v tendri hodnotiť podľa zostávajúcich dvoch kritérií, a to „Navrhovaná celková cena uchádzača“ s váhou 60 % a „Lehota výstavby“ s váhou 40 %. NDS má totiž eminentný záujem nastaviť proces verejného obstarávania tejto stavby tak, aby sa znížilo riziko neúspechu predmetnej súťaže, a zároveň, aby miera administratívneho zaťaženia hospodárskych subjektov nepresahovala primerané očakávania v rámci dodržania všetkých pravidiel riadnej hospodárskej súťaže a dodržania zákonných podmienok.
Zmena súťažných podkladov, inak nazývaná aj korigendum, bola vykonaná v dôsledku viacerých otázok od záujemcov, ktoré sa týkali detailov vo vzťahu k hodnotiacim kritériám. Zároveň sme k uvedenej úprave pristúpili aj v dôsledku snahy o to, aby sa znížila miera administratívneho zaťaženia záujemcov vo vzťahu k náročnosti procesu prípravy ich ponúk, ktoré budú predkladať vo verejnom obstarávaní.
Predpokladaná hodnota zákazky je 127 060 276 eur bez DPH. „Rekonštrukcia diaľnice D1 je nevyhnutná na zabezpečenie križovania s diaľnicou D4. Pozostávať bude z prevedenia dopravy zo súčasnej diaľnice na obchádzkové trasy po vetvách budúcej križovatky D1/D4, následnej kompletnej výmeny vozovky D1 vrátane zdvihu nivelety, výstavby nových mostov ako aj dokončenia križovatkových vetiev križovatky D1/D4 vedúcich popod D1.“