Novembrový SLOVLOG vráti život logistickej komunite
Po dlhom online exile sa logistickí profesionáli tešia na kongresy, semináre a diskusie so živými ľuďmi, a to bez nutnosti pozerať sa na seba cez obrazovku. Jedným z vrcholných podujatí bohatej jesennej konferenčnej sezóny bude 14. ročník logistického kongresu SLOVLOG. Udalosť sa koná 25. – 26. novembra 2021 v moderných priestoroch DoubleTree by Hilton Hotel Bratislava. V týchto dňoch sú na webe www.slovlog.sk aj na sociálnych sieťach odhaľované mená rečníkov a na plné obrátky beží registrácia účastníkov. Časopis Systémy Logistiky je tradičným mediálnym partnerom kongresu.
Čas (na) zmeny
Hlavné motto tohtoročného kongresu SLOVLOG znie Čas (na) zmeny. Prečo práve takto? Albert Einstein šokoval svet, keď prišiel s myšlienkou, že každej entite vo vesmíre beží čas úplne inak. Pandémia priviala ďalšiu príležitosť uvedomiť si relatívnosť vnímania času. To platí aj pre logistiku. Dodávky D+1 boli pred pandémiou považované za rýchle. Ale po vzore e-commerce dnes chcú zákazníci tovar ešte v ten istý deň, najlepšie do hodiny.
Druhý extrém predstavujú kontajnery z Ázie – predtým dorazili za tri týždne, dnes môže rovnakú dobu trvať iba nalodenie. Ak sa zmenilo vnímanie času pre nás, platí to isté aj pre našich odberateľov či dodávateľov. Je tu skrátka čas na ďalšiu významnú, takmer dejinotvornú zmenu. Je slovenská logistika pripravená?
Vďaka úvodnej prezentácii Ladislava Špačeka, ktorý je pôvodným povolaním pedagóg, vyučoval na Filozofickej fakulte Univerzity Karlovej a od roku 1992 pôsobil takmer jedenásť rokov ako hovorca prezidenta Václava Havla, sa dozviete tipy pre úspešnú komunikáciu so zákazníkmi, ale aj s vašimi kolegami. Rečník taktiež prezradí, ako so šarmom a efektívne zvládnuť aj rokovania s na prvý pohľad nie dobre naladeným zákazníkom. Dozviete sa, ako komunikovať so zákazníkmi, aby sa cítili ako páni.
Zmeny v logistike
Nasledovná panelová diskusia sa bude venovať zmenám v logistike. Tá veľmi dlho bola oblasťou, kde sa úzkostlivo sledovali náklady. Potom prišla pandémia a ceny kontajnerov vystrelili päťkrát. Pre vzdialenejšie destinácie dramaticky zdražela lodná, letecká i železničná doprava. Z trhu „zmizli“ voľné sklady a nájmy išli výrazne hore. Podpora štátu pre neperspektívne firmy držala na mieste ľudí, ktorí chýbali inde, a tak podniky pridávali na mzdách aj v čase ekonomického poklesu. Spoločnosti prudko, a niekedy draho investovali do robotizácie a digitalizácie, pretože inak by ekonomicky neobstáli. A teraz sa pýtame, čo z toho zostane novým ekonomickým normálom?
Čaká na vás BizLOG a DIGILOG
Počas obeda čakajú na účastníkov logistického kongresu desaťminútové „speed-datingové“ stretnutia BizLOG. Ide o ideálny spôsob stretnutia zákazníkov a dodávateľov na neutrálnej pôde, kde obe strany rýchlo zistia, či má zmysel rozvinúť rokovania do konkrétnejšej podoby.
Následne sa otvorí workshop DIGILOG, ktorý sa bude venovať najnovším intralogistickým trendom a inováciám. Ako zmení logistiku v najbližších rokoch chytré využitie dát, wearables a robotické vozíky? Odpoveď zistíte na kongrese SLOVLOG. Mimochodom, veľakrát sa o najnovších trendoch len hovorí, niekde už ale plne fungujú v praxi. Viete si predstaviť sklady bez vodičov manipulačnej techniky, len autonómne stroje, ktoré zaistia vyskladnenie a dokonca aj upratovanie skladu? Témou známeho rečníka je aj využitie dát, čo má obrovský potenciál potrebný pri plánovaní zdrojov. Pozrieme sa tiež na projekty, pri ktorých bol využitý blockchain.
RETAILOG v znamení e-commerce
Poobede čaká na účastníkov kongresu SLOVLOG ďalší zaujímavý program, a to RETAILOG. V rámci panelovej diskusie sa bude hovoriť aj o automatizácii vo svete e-commerce v čase koronakrízy. Online nakupovanie sa totiž v čase pandémie výrazne posilnilo. To predstavovalo pre logistické procesy vyššiu záťaž. Viac nakupovania znamená viac tovaru, ktorý treba objednať, uskladniť, vychystať a dopraviť do kamenných prevádzok.
Dôležité je aj umiestnenie logistických centier a v tomto smere sa vynára otázka – je lepšie byť bližšie zákazníkovi, alebo logistickému uzlu (vrátane prístavu), ktorý v rámci reťazca využívame. Ako sa nám zmení lead time a náklady na skladovanie? A je lepšie využívať služby 3PL, 4PL či dokonca 5PL? Na tieto otázky budú spoločne hľadať odpovede logistickí profesionáli.
Priestor na nové kontakty
Po skončení kongresového programu nás čaká Logistický Business Mixer, obľúbený vrchol kongresového dňa. Je to nielenže najlepšie miesto na relaxáciu, ale aj na nadviazanie nových obchodných kontaktov či posilnenie existujúcich. Môžete sa tešiť na pivnú degustáciu od Plzenského Prazdroja, ale aj na miešané drinky od spoločnosti Karloff, skvelú živú hudbu od dvojice UKITAS a mnoho ďalšieho.
Pre aktuálne pandemické opatrenia tentokrát organizátori zo spoločnosti Atoz Group posunuli vyhlásenie víťazov prestížneho Ocenenia LOG-IN pre najlepšie inovácie a inovátorov v logistike na Slovensku. Výsledky sa dozvieme na jar budúceho roka.
Zaujímavá exkurzia – logistika v praxi
Napokon, ak to epidemiologická situácia dovolí, na druhý kongresový deň sa opäť uskutoční exkurzia v rámci programu SEELOG, ktorého cieľom je predstaviť „logistiku v praxi“ a sprostredkovať informácie o zaujímavých projektoch na Slovensku. Tentokrát sa pôjde do mrazeného skladu HOPI SK v Maduniciach.
Kongres sa stretáva s veľkým záujmom zo strany partnerov, ktorých sú už desiatky, aj účastníkov, ktorí sa registrujú na www.slovlog.sk/registracia. Ako každoročne, je vstup na celý kongres pre užívateľov logistických služieb zdarma.