Raja dosiahne v septembri obrat vyšší o 57 % v porovnaní s minulým rokom
Spoločnosť Raja, ktorá sa zameriava primárne na B2B segment v oblasti obalových materiálov a produktov, výrazne navýši svoj obrat na Slovensku a v Českej republike. Ku koncu roka 2021 očakáva v obidvoch krajinách 50 percentný nárast. Hlavný podiel na tomto vývoji má rozvoj e-commerce a obdobie covidu.
Spoločnosť Raja predpokladá, že na konci septembra dosiahne obrat na úrovni necelých 2 miliónov eur. Ide o 57 %-ný medziročný nárast. Na konci tohto roka by sa tak mohol obrat pohybovať na úrovni 3,2 milióna eur. Rovnaký trend vidí aj v susednej Českej republike, kde očakáva navýšenie obratu o 50 % oproti rovnako sledovanému obdobiu v roku 2020. Rok 2021 pravdepodobne uzavrie s obratom viac ako 200 miliónov eur.
„Naša spoločnosť sa stále rozvíja a rastie. Mám radosť, že sa nám podarilo v obidvoch krajinách, vďaka e-commerce, navýšiť obrat približne o polovicu. Okrem rastu sú pre nás ale dôležité aj ďalšie aspekty ako napríklad orientácia na udržateľnosť a životné prostredie,“ hodnotí výsledky firmy Gabriela Fabiánová, riaditeľka spoločnosti Raja pre Slovensko a Českú republiku. „Na posledný štvrťrok sme veľmi dobre pripravení, aktuálna zásoba skladov je už nachystaná na predvianočnú sezónu. Väčšina našich produktov je skladom a tovar dodávame do 72 hodín,” upresňuje Fabiánová.
Inovatívne novinky a široké portfólio
„Raja má vo svojej ponuke už 3000 dostupných produktov a stále svoju značku rozširuje. Medzi zaujímavé a inovatívne produkty nášho portfólia patrí napríklad BOXFIL, ktorý šikovne nahradil prístroje na výrobu výplne. Ide o recyklovateľnú papierovú výplň boxu, ktorá sa zdeformuje hneď po vytiahnutí zo škatule. Je teda manuálna, a pritom šetrí veľa miesta a práce,” popisuje novinky spoločnosti Raja Gabriela Fabiánová. Medzi ďalšie zaujímavé novinky patrí obaľovací prístroj, ktorý je určený na balenie objemných a neforemných balíkov a jeho výhodou je predovšetkým urýchlenie balenia a zvýšenie produktivity práce. Je dostupný v automatickej aj manuálnej verzii.
„Aj napriek tomu, že stále rastieme, považujeme za dôležité, aby väčšina našich výrobkov bola lokálna – 86 % všetkých produktov je vyrobených v Európe, rovnako až 95 % všetkých našich dodávateľov je z Európy,“ hovorí Fabiánová. Medzi najčastejšie predávané výrobky aj napriek inovatívnemu prístupu k baleniu stále patria klasické kartónové škatule (ich predaj narástol o 29 %), poštové obaly (+ 33,8 %) a výplňový materiál (+ 31,7%).
Ekologické smerovanie firmy
Raja sa od svojho vzniku zameriava na udržateľný rast, a preto presadzuje ekologický prístup v logistike, ktorý je vzhľadom k rastu spotreby materiálov a rozvoja e-shopov čoraz dôležitejší. To sa odráža okrem iného v snahe o zníženie množstva odpadu pri balení zdôrazňovaním významu obehového hospodárstva a v snahe zvýšiť informovanosť firiem. V rámci svojho záväzku firma nakupuje u miestnych dodávateľov v Európe za účelom zníženia emisií CO2.