Pilulka.sk má za sebou úspešné obdobie
Slovenský e-shop v oblasti zdravia a výživy Pilulka.sk zverejnil výročnú správu za rok 2020. Spoločnosti sa aj napriek poklesu podielu liekov na celkových tržbách darilo a zaznamenala medziročný nárast vybavených objednávok a tržieb. Počet zamestnancov stúpol až o 30%. V roku 2021 prešla spoločnosť zmenou vizuálnej identity a plánuje aj rozsiahlu investíciu vo výške takmer milión eur do skladových priestorov a logistiky.
Spoločnosť Pilulka.sk má za sebou úspešný rok 2020. Celkové výnosy spoločnosti vzrástli oproti roku 2019 o takmer 60% na 15 546 052 eur. O 43% vzrástol aj počet zákazníkov na 187 232 a počet vybavených objednávok dosiahol v roku 2020 hodnotu 391 248, čo predstavuje v porovnaní s predchádzajúcim rokom nárast takmer o polovicu. Na prudký nárast objednávok reagovala Pilulka aj zvýšením počtu zamestnancov o 30%.
Počas pandémie paradoxne klesol podiel liekov na obrate na 11%, kam sa prepadol z 13% v roku 2019. „Pokles podielu liekov na predaji súvisí s našou obchodnou politikou. Chceme byť modernou značkou s moderným prístupom a zároveň najlepším partnerom v oblasti starostlivosti o zdravie a pre zdravý životný štýl. Máme širokú ponuku doplnkov stravy, kozmetiky, liekov, drogérie, produktov pre deti, ale aj aktívnych športovcov,“ vysvetľuje Ľuboš Baran, riaditeľ Pilulka.sk.
Miliónová investícia do modernizácie
V roku 2021 sa Pilulka.sk dostáva ešte bližšie k zákazníkom. Spoločnosť stihla rozšíriť počet Pilulka boxov a Pilulka autá začínajú od 1. augusta 2021 rozvážať zákazky aj v Trnave, pričom v expanzii plánuje pokračovať aj v druhej polovici roka. „V roku 2021 plánujeme aj investíciu vo výške 800 000 eur do modernizácie, automatizácie a rozšírenia skladových priestorov. Vďaka plánovanej investícii budeme vedieť strojnásobiť kapacitu našich skladových priestorov. Budeme vedieť spoľahlivo pokryť silno rastúci dopyt a súčasne zabezpečíme rýchlejšie a efektívnejšie dodanie objednávok zákazníkom,“ približuje Ľuboš Baran, riaditeľ Pilulka.sk.
Nová vizuálna identita
Pilulka.sk si v roku 2021 prešla zmenou vizuálnej identity a komunikácie smerom k zákazníkom. Nový dizajn Pilulky je premietnutý do všetkých aktivít, ktoré spoločnosť zastrešuje. Výsledkom sú nové logo, web, aplikácia, škála farieb, či nové polepy Pilulka Áut aj Pilulka Boxov. Spoločnosť pri rebrandingu vychádzala z výsledkov podrobného výskumu, ktorý realizovala v priebehu roka 2020. „Zo získaných dát vyplýva, že až 65% zákazníkov nakupujúcich na Pilulke tvoria ženy – moderné, ambiciózne trendsetterky, aktívne na internete. Práve táto cieľová skupina vygenerovala v roku 2020 až 70% tržieb,“ uvádza Martin Navrátil, CCO Pilulky.