Zásielkovňa spúšťa vlastné doručenie na adresu
Zásilkovňa spúšťa vlastnú službu doručenia na adresu pod názvom Zásielkovňa domov. Pre zákazníkov prinesie nová služba predovšetkým zvýšenie kvality, komfortu a rýchlosti doručenia zásielok. Zásielkovňa domov je vo viacerých smeroch unikátna. Do procese doručovania zásielok na adresu bude zapojená sieť mikrodep, ktoré boli novo vytvorené na vybraných výdajných miestach Zásielkovne po celej Českej republike. Vedľa kmeňových vodičov Zásielkovne budú zásielky doručovať takisto vodiči spoločnosti Zavezu patriaci do skupiny Packeta, a to v rámci programu Jezdi s námi.
Pokiaľ sa nepodarí zákazníka zastihnúť na adrese, bude mať možnosť vyzdvihnúť si zásielku na niektorom z výdajných miest Zásielkovne ešte ten istý deň. Cena služby Zásielkovňa domov začína pri objednaní zásielky z e-shopu na 79 Kč bez DPH, pre zaslanie medzi fyzickými osobami je to čiastka 115 Kč vrátane DPH.
Zásielkovňa sa dlhodobo stretávala s kvalitou doručenia u externých doručovacích partnerov
„Spustenie vlastnej služby doručenia zásielok na adresu je ďalším dôležitým medzníkom v histórii Zásielkovne. Kľúčovým momentom, kedy sme sa rozhodli obmeniť náš biznis model a doplniť ďalší produkt doručenia na adresu bol marec minulého roku. Vtedy dramatickým spôsobom vzrástol počet prepravovaných zásielok k zákazníkom na adresy domov. Zároveň nám ale naši externí partneri, ktorí pre nás službu prevádzkovali, obmedzili množstvo zásielok, ktoré nám za deň mohli prepraviť. Vedeli sme, že sa do takejto situácie môžeme dostávať opakovane v ďalších pandemických vlnách a pokiaľ to zásadne nezmeníme, nie je z toho úniku. Dlhodobo sme sa takisto stretávali s kvalitou doručenia u externých doručovacích partnerov. Z týchto dôvodov padlo kľúčové rozhodnutie spustiť vlastnú službu doručenia na adresu Zásielkovňa domov,“ hovorí Simona Kijonková, zakladateľka Zásielkovne a CEO skupiny Packeta. Ako dodáva: „Od začiatku júla teda poskytujeme službu doručenia na adresu úplne vo vlastnej réžii Zásielkovne a môžeme priamo kontrolovať kvalitu a rýchlosť doručenia. Našim cieľom je, samozrejme, podobne ako u služby doručenia na výdajné miesto, doručovať väčšinu zásielok v režime do druhého dňa.“
„Implementácia služby do systému spolupracujúcich internetových obchodov je veľmi jednoduchá. Naši partneri si službu Zásielkovňa domov jednoducho pridajú do svojho košíka. Ti, ktorí doteraz využívali našu službu Najvýhodnejšie doručenie na adresu, ju len premenujú na Zásielkovňa domov a svojich zákazníkov informujú o tom, že novo im zásielky nebudú doručovať tretie strany, ale priamo vodiči Zásielkovne,“ dodáva Jan Čižmar, COO Zásielkovne.
„Spustením služby Zásielkovňa domov získavajú naši zákazníci kompletný balík služieb – doručenie na výdajné miesta, do Z-BOXov a novo i doručenie na adresu. V prvej fáze chceme doručovať zásielky v časovom okne 90 minút, cieľom je dostať sa na hodinu. Dobierku môže zákazník zaplatiť dopredu v našej mobilnej aplikácii alebo priamo e-shopu, prípadne potom u nášho vodiča, ktorý má k dispozícii terminál a prijíma aj hotovosť.“
Súčasťou služby Zásielkovňa domov je novo vytvorená sieť mikrodep. Mikrodepá vznikli rozšírením spolupráce so súčasnými výdajnými miestami, ktoré disponujú väčšou kapacitou pre umiestnenie zásielok. Ich cieľom je organicky doplniť sieť súčasných 14 klasických dep Zásielkovne na území Českej republiky. Fungujú ako klasická depá, len sú o niečo menšie. Aktuálne ich je 135 a sú rozmiestnené tak, aby pokrývali územie celej Českej republiky.
„Záujem o to stať sa mikrodepom Zásielkovne, bol zo strany výdajných miest enormný. Znamená to pre nich ďalší príjem, do podnikania môžu zapojiť i členy rodiny. Spoluprácu s nami poznajú, poznajú naše systémy, rozumejú našej filozofii podnikania. Pre nás sú to preto prirodzení partneri a sme radi, že môžeme prispieť k ďalšiemu rozvoji ich podnikania,“ konštatuje Jan Čižmar.