Podiel e-commerce na celkových maloobchodných tržbách tak vzrástol na viac ako 16 %
Český trh e-commerce sa vyznačuje veľkým počtom internetových obchodov a vysokými obratmi, ktoré každoročne rastú (APEK). Počas pandemickej krízy trh vykázal najvyšší obrat za posledných šesť rokov. V minulom roku dosiahol približne 196 mld. Kč, čo predstavuje medziročný nárast o 26,5 %. Podiel e-commerce na celkových maloobchodných tržbách tak vzrástol na viac ako 16 %.
Zrýchlenie rastu trhu e-commerce je bezprecedentné. Prieskum v rámci projektu UPS Smart E-commerce Report 2021 realizovaný začiatkom tohto roku na ôsmych európskych trhoch sa zameral na zmeny chovania európskych spotrebiteľov a ich očakávaní a poskytuje maloobchodníkom podrobné informácie o trhu e-commerce. Prieskum ponúka jedinečný pohľad na výzvy, ktorým maloobchodníci na internetovom trhu čelia, a na príležitosti vyplývajúce zo zmeny spotrebiteľského chovania.
„Trh e-commerce počas pandémie zaznamenal prudký rast v celej Európe. Firmy, ktoré chcú v silnejšej konkurencii vyniknúť, musia reagovať ponukou personalizovaných zákazníckych služieb. Maloobchodníci sa musia zamerať na to, aby svojim zákazníkom ponúkli pohodlie, možnosť výberu a kontroly, a v tejto súvislosti i odpovedajúce služby. Firmy všetkých veľkostí, ktoré predávajú cez internet, majú mnoho príležitostí, ako prilákať a udržať si nových zákazníkov. Zásadné však bude, či sa prispôsobia meniacim sa očakávaniam a potrebám svojich zákazníkov,“ uviedla Clara Rojas, riaditeľka marketingu UPS pre východnú Európu.