cargo-partner ponúka riešenie železničnej a námornej prepravy zo západnej Číny prostredníctvom koridoru zem-more
Poskytovateľ medzinárodnej dopravy a info-logistiky ponúka službu intermodálnej dopravy spájajúcu západ Číny s regiónom ASEANu aj Európou. Železničná preprava cez hub Čchung‑čching ponúka významnú úsporu času a nákladov v porovnaní s variantom riečnej alebo kamiónovej prepravy tovaru do hlavných zámorských prístavov. K dispozícii sú služby námornej prepravy z južnej Číny do mnohých destinácií.
„Nový medzinárodný obchodný koridor medzi pevninou a morom“ je súčasťou komplexnej čínskej „Iniciatívy pásu a cesty“ a bol uvedený do prevádzky v roku 2017 v spolupráci s členskými štátmi Združenia národov juhovýchodnej Ázie (ASEAN). Táto obchodná a logistická cesta je sústredená okolo železničného dopravného uzla Čchung-čching v juhozápadnej Číne a ponúka efektívny spôsob dopravy tovaru medzi západnými provinciami a mnohými destináciami v Ázii a Európe. Od roku 2019 bol tento koridor zem-more napojený na približne 190 prístavov v 90 krajinách sveta.
Každodenné služby železničnej prepravy
Spoločnosť cargo-partner využíva koridor zem-more a ponúka riešenie kombinovanej železničnej a námornej prepravy pokrývajúce dopravu do a z celej západnej Číny. Pre vývoz z regiónu je možné náklad vyzdvihnúť v 13 vnútrozemských provinciách a prepraviť ho po železnici cez Čchung-čching do prístavov na juhu Číny, ako je Čchin-čou. Každodenné služby železničnej prepravy spájajú Čchung-čching s Čchin-čou s tranzitnými časmi okolo 36 hodín. Odtiaľ sú zásielky prevážané po mori do mnohých ďalších prístavov po celom svete.
Stefan Krauter, CEO spoločnosti cargo-partner, vidí v tomto regióne veľký potenciál: „Čína svojimi ambicióznymi plánmi na rozvoj západných provincií významne investovala do infraštruktúry tohoto sľubného regiónu. Iniciatívy, ako je Nový medzinárodný obchodný koridor medzi pevninou a morom, nielenže podporujú obchodné vzťahy medzi Čínou a jej susednými krajinami, ale ponúkajú tiež priaznivé logistické riešenie pre vývoz do Európy. Sme radi, že našim zákazníkom môžeme poskytnúť rýchle a nákladovo efektívne riešenie pre ich prepravy do a z čínskeho vnútrozemia.“
Rýchlejšia než riečna preprava
Spoločnosť cargo-partner môže vďaka využívaniu železničného spojenia cez Čchung-čching ponúknuť významné časové a nákladové úspory zo západnej Číny v porovnaní s variantom kamiónovej a riečnej prepravy. V závislosti na trase sú tranzitné časy door-to-port po železnici najmenej o 7 až 10 dní kratšie než u riečnej prepravy a dosahujú len 30 až 50 % nákladov cestnej prepravy. Vďaka rozsiahlej sieti vlastných kancelárií spoločnosti cargo-partner po celej Ázii a Európe môže poskytovateľ logistiky ponúknuť door‑to-door riešenie.