Bonami čaká masívny rast aj v roku 2021
Po minuloročnom úspechu plánuje spoločnosť expanziu do ďalších 4 krajín, desaťmiliónové investície do skladov a zásob aj nadštandardné služby pre zákazníkov.
Spoločnosť Bonami, predajca nábytku a produktov pre domácnosť a záhradu, pripravuje ďalšie razantné kroky v rámci svojej expanzie. CEO Pavel Vopařil plánuje v reakcii na rýchle zmeny na trhu ďalšie masívne investície do skladov, logistiky i samotného brandu. Ambícia získania ďalšieho podielu na trhu chce podporiť expanziou i novými nadštandardnými službami pre zákazníkov, ktoré im ešte viac uľahčí nákupy.
„V tomto roku očakávame intenzívny rast. Vnímam na trhu veľkú príležitosť, a to nielen lokálne, ale aj v ďalších krajinách. Bonami je dlhodobo profitabilné – v prvom štvrťroku v tomto roku navyše medziročne zdvojnásobili tržby a niekoľkonásobne zvýšil zisk, čo nám umožňuje financovať ďalšie rozvojové aktivity na všetkých trhoch. Je to pre nás príležitosť investovať do skladov i zásob, ale i do samotnej značky Bonami,” hovorí Pavel Vopařil, CEO Bonami.
Do skladov a logistiky Bonami investuje desiatky miliónov českých korun a zdvojnásobí tým svoju skladovou kapacitu, predovšetkým veľkého nábytku. Ešte väčšiu čiastku potom investuje do samotných zásob. „Naším dlhodobým cieľom je mať 90% tržieb z predajov zo skladu a tomu chceme prispôsobiť ich dostupnosť,” doplňuje s tým, že najviac sa zameria na populárne a najviac objednávané položky, predevšetkým nábytok.
Veľkou témou nasledujúcich rokov bude pre Bonami privátna značka. „Dávajú nám zmysel najmä z pohľadu kontroly kvality, dostupnosti i spoľahlivosti dodávok. Na niektorých dodávateľov je náš rast príliš rýchly a nestíhajú pre nás vyrábať. Zároveň tým dokážeme našim zákazníkom ponúknuť unikátny sortiment z pohľadu ich potrieb.”
Mimo samotných produktov je pozornosť Bonami uprená aj na dodatočné služby zákazníkom ako sú nákupy na diaľku za asistencie personálu na predajniach Bonami, ktoré zákazníkovi umožnia takpovediac reálny offline zážitok. Služba zahrnuje špecializované poradenstvo prostredníctvom video callu či chatu, počas ktorého bude možné si tovar na predajniach prehliadnuť, nákup konzultovať, ale takisto realizovať. Ďalšou očakávanou novinkou je platforma pre poradenstvo s interiérovými dizajnérmi, ktorí záujemcom pomôžu s kompletným interiérovým návrhom zvoleného priestoru vrátane produktov, bez ohľadu na ich značku a príslušnosť k Bonami.
Aj keď bola expanzia kamenných predajní spomalená vplyvom pandémie, Bonami stále plánuje tento rok niektoré z nich otvoriť. „Stále platí, že chceme byť s kamennými predajňami na všetkých našich trhoch,” tvrdí Pavel Vopařil. Minulý rok spustená služba Bonami Kuriér naopak pokrytie rýchle rozširuje. V máji služba štartuje v Bukurešti, následne v Poľsku a na ďalších trhoch.
Bonami v apríli štartuje aj masívnu reklamnú online a TV kampaň na českom, slovenskom a maďarskom trhu, do ktorej poputujú ďalšie desiatky miliónov korún.