Inteligentný nákup od Amazonu
Známy americký internetový obchod Amazon inovuje. Má prvý kamenný obchod mimo USA, a to bezpokladničný Amazon Fresh. Spoločnosť nový obchod otvára v Londýne. Jej cieľom je sa dostať bližšie k splneniu plánov o predaji potravín po celom svete.
Amazon má v USA celkovo tri typy kamenných predajní: Fresh, Go a Go Grocery. Londýnsky Amazon Fresh sa podobá konceptu Amazon Go, ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2018. Využíva inteligentné technológie, vďaka ktorým si zákazníci berú položky rovno do nákupnej tašky a následne odídu bez zdržania pri pokladni. Suma za nákup sa im automaticky strhne z platobnej karty.
Celý systém stojí na princípe kamier a váhových senzorov, ktoré snímajú nákup spolu s aplikáciou v telefóne zákazníka. Pri vstupe pracovník naskenuje unikátny QR kód v mobile nakupujúceho a následne už technológie v obchode zaznamenávajú, ktoré položky si dal do tašky, a to aj tie, ktoré vrátil späť. Zákazníci k úspešnému nákupu potrebujú účet na Amazon.com a príslušnú aplikáciu v mobile.
Po prvýkrát skúsila firma Amazon kamenné prevádzky v roku 2017, keď kúpila supermarket Whole Foods za 13,4 miliardy dolárov. Dodnes v USA otvoril Amazon celkovo 26 prevádzok Go, dva obchody Go Grocery, 10 prevádzok Fresh a 470 predajní Whole Food.