Zimné pneumatiky Continental prispievajú k úspechu logistických firiem
Dážď, kašovitý sneh alebo ľad – zimné obdobie sa v Európe stalo nepredvídateľnými, pre prepravné spoločnosti je teda obzvlášť dôležité zvoliť správny koncept pneumatík. Nové zimné pneumatiky Continental majú zásadný význam pri zlepšovaní bezpečnosti na cestách a pri zaistení včasného doručenia tovaru, čo platí najmä v extrémnom zimnom počasí. Prispievajú tým ku komerčnému úspechu logistických firiem.
Spoločnosti s nákladnými vozidlami pôsobiace v Európe musia bojovať s geografickými a poveternostnými podmienkami, ktoré kladú na pneumatiky ich vozov protikladné požiadavky. Najrôznejšie úlohy na zimných cestách – spolu so snehom a ľadom, suchými a mokrými úsekmi – silne zaťažujú vodiča, nákladné vozidlá i ich pneumatiky.
Tieto požiadavky znamenali pre inžinierov spoločnosti Continental pri vývoji najnovšej generácie zimných pneumatík jedinečný podnet. Výsledkom sa stala nová produktová rada Scandinavia, teraz doplnená o 22,5palcovou pneumatiku. Tento produktový rad spĺňa nielen požiadavky na mimoriadne zimné podmienky, navyše je všestranne využiteľná pri všetkých poveternostných podmienkach, s ktorým sa dá počas zimných mesiacov stretnúť. Pneumatiky Conti Scandinavia HS3, HD3 a HT3 tretej generácie sú všestranne funkčné, aby vynikajúcim spôsobom prispeli k prevádzkovej bezpečnosti vozidiel v extrémne širokom spektre cestných a poveternostných podmienok.
Kilometrový výkon modelu Conti Scandinavia HS3 sa v porovnaní s druhou generáciou zvýšil až o desať percent, zatiaľ čo spotreba paliva sa zlepšila až o päť percent. Nové obutie Conti Scandinavia HD3 ponúka veľmi dobrú trakciu na snehu aj vynikajúcu priľnavosť na mokrej vozovke.
Vysokovýkonné pneumatiky
Nová zimná pneumatika tretej generácie spája desaťročia skúseností vo vývoji pneumatík a rovnako aj know-how s použitím pneumatík v zimných podmienkach. „Keďže naši zákazníci čelia prísnejším požiadavkám trhu, očakávajú, že budeme dodávať produkty s vyšším výkonom,“ hovorí Hinnerk Kaiser, vedúci vývoja pneumatík v spoločnosti Continental. „V prípade zimných pneumatík tretej generácie sme spojili naše odborné znalosti v oblasti vývoja pneumatík a použili sme nové technológie na to, aby sme posunuli ich výkonový rozsah.“
Výsledkom je, že nová produktová rada Scandinavia ponúka zvýšenú bezpečnosť vodičov a pomáha udržiavať plynulý chod vozidiel aj v krajne náročných podmienkach. Nové zimné pneumatiky ponúkajú nutne potrebnú trakciu, bez toho aby sa znižoval počet najazdených kilometrov a životnosť.
Nové technológie
Pokrok sa u tejto rady zimných pneumatík dosiahnuté niekoľkými spôsobmi. „Rozhodli sme sa použiť vyšší obsah prírodného kaučuku, aby sme ďalej zlepšili valivý odpor a maximalizovali pružnosť pri nízkych teplotách,“ vysvetľuje Hinnerk Kaiser. Táto nová zimná zmes ponúka veľmi dobrú trakciu v náročných zimných podmienkach.
Dvojstupňová technológia lamiel zvyšuje bezpečnosť a optimalizuje valivý odpor. Zmesi majú také zloženie, vďaka ktorému poskytujú pneumatikám lepšie vlastnosti z hľadiska opotrebenia, čo im umožňuje dosiahnuť vyššieho kilometrového výkonu a zároveň dlhšej životnosti.
Bezpečná jazda
Obutie Conti Scandinavia HS3 ponúka vďaka technológii vreckových lamiel maximálnu stabilitu riadenia a optimálny odtok vody z riadené nápravy. Inovatívny podoba dezénu sa vyznačuje veľkým počtom lamiel pre optimálnu trakciu v zimných podmienkach. Zachytávanie kamienkov je minimalizované geometriou dezénu, pričom skosené boky sú v rôznych uhloch.
Nová pneumatika Conti Scandinavia HD3 čelí mnohým nástrahám, ktoré skrývajú zimné cesty, pomocou spoľahlivého prenosu sily na vozovku, smerového riadenia v zákrutách a schopnosti prenášať plnú brzdnú silu generovanú prevádzkovou brzdou vozidla. Kľúčom k dosiahnutiu týchto cieľov je nová geometria dezénu.
Pozdĺžna drážka zabraňuje zachytávaniu kamienkov kľukatým usporiadaním sa skosenými boky v rôznych uhloch, pričom skosené hrany vytvárajú tvar, ktorý ľahšie odoláva kameňom. Výsledkom je, že táto pneumatika poskytuje najlepší možný prenos trakcie a brzdnej sily bez akýchkoľvek kompromisov.
Conti Scandinavia HT3 je vybavená inovatívnou technológiou lamiel, ktorá poskytuje vysokú úroveň bezpečnosti. Vreckové lamely disponujú vynikajúcou stabilitou pri manévrovaní, zatáčaní a brzdení, zatiaľ čo široké ramená pneumatiky bezpečne odolávajú bočným silám.
Zimný expert, celosezónny hráč
V priebehu svojho užívania prechádza nová pneumatika Conti Scandinavia Generation 3 po skončení zimnej sezóny z úlohy zimného „špecialistu“ na celoročné pneumatiku. Keď sa zimné behúň pneumatiky opotrebováva, dvojfázový dizajn behúňa poskytuje v lete omnoho väčšiu plochu – z toho plynú výhody ohľadom smerovej stability.
Vďaka nižšiemu valivému odporu a spomínanému dezénu sú nové zimné pneumatiky Scandinavia úsporné aj čo do spotreby pohonných hmôt. Ďalšie navýšenie celkového počtu najazdených kilometrov prináša výrazný pokles prevádzkových nákladov. Vďaka inovatívnej technológii plášťa možno tieto pneumatiky protektorovať, čím sa zníži ich negatívny dopad na životné prostredie.
Dôležité zmeny v Európe
V prípadoch, kedy je v Českej republike prikázané použitie zimných pneumatík, je u motorových vozidiel presahujúcich 3,5 tony povinné mať zimné obutie na všetkých kolesách hnacích náprav s trvalým prenosom hnacej sily a zároveň musia byť hĺbka dezénu pneumatík minimálne 6 mm.
Súčasné nemecké predpisy pre zimné používanie pneumatík nariaďujú používať pneumatiky so symbolom 3PMSF (snehová vločka v hore) na hnanej i riadené náprave. V Rakúsku to platí minimálne pre jednu hnaciu nápravu, aj keď sú povolené aj pneumatiky so symbolom M + S. Tu musí mať diagonálne pneumatiky najmenej šesť milimetrov hĺbky dezénu, radiálne pneumatiky najmenej päť milimetrov.
Pri jazde do alebo cez Švajčiarsko musíte dodržiavať miestne predpisy o pneumatikách. Spravidla sa tu za zimné považujú len pneumatiky so symbolom 3PMSF.
V celej Európe je minimálna hĺbka dezénu zimných pneumatík 1,6 milimetra. Odporúčaná hĺbka činí 4 milimetre. V Nórsku sú zimné pneumatiky 3PMSF povinné na hnanej náprave a prednej riadenej náprave (pneumatiky M + S alebo 3PMSF na všetkých ostatných nápravách). Používanie zimných pneumatík je povinné od 15. novembra do 31. marca, v Slovinsku do 15. marca.
Rôzne typy, aj rozmery
Nová pneumatika pre hnanú nápravu Conti Scandinavia HD3 je k dispozícii v nasledujúcich rozmeroch: 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5, 385/65 R 22.5, 385/55 R 22.5.
Nová pneumatika s riadenou nápravou Conti Scandinavia HS3 je k dispozícii v nasledujúcich rozmeroch: 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5.
Nová pneumatika pre prívesy Conti Scandinavia HT3 bude k dispozícii od júna 2021 v nasledujúcich rozmeroch: 385/65 R 22.5, 385/55 R 22.5.