Bonami za rok 2020 navýšilo tržby o 12,6 miliónov eur
Bonami zverejnilo svoje obchodné výsledky za minulý rok, ktorý sa napriek komplikáciám v podobe globálnej pandémie COVID-19, niesol v znamení rastúcich tržieb aj zisku. Na Slovensku navýšila firma tržby o 12,6 miliónov eur, čo predstavuje 49,6 % nárast. Zaujímavosťou je, že najväčší nárast predaja zaznamenala kategória záhrada.
Na tržbách Bonami sa odrazila nielen flexibilita, s ktorou prispôsobila všetky procesy vzniknutej situácii, ale aj odvaha investovať do rozvoja a služieb zákazníkom aj v čase globálnej a krízy. Podľa CEO spoločnosti bude všetok zisk investovaný späť do firmy a jej rozvoja.
„Hoci bola situácia na jar značne neistá, rozhodli sme sa, že pôjdeme cestou investícií a rozvoja. Desiatky miliónov korún sme investovali do navýšenia kapacít skladov, vlastnej dopravy aj technológií a v neposlednom rade aj do našich kamenných predajní, ktorých sme v roku 2020 otvorili šesť, “ vymenúva Pavel Vopařil, CEO Bonami.
Jednou z nich je aj kamenná predajňa v bratislavskom Avione, ktorá bola otvorená koncom minulého roka. „Vďaka väčšine produktov dostupných na sklade bolo Bonami schopné zákazníkom poskytnúť rýchlu, kvalitnú a bezpečnú službu už do druhého dňa,“ dodáva Vopařil s tým, že práve Bonami bolo jednou z prvých firiem, ktoré obratom zaviedli striktné hygienické opatrenia, od skladu, cez dopravu až po finálne odovzdanie tovaru zákazníkovi.
Zisk, ktorý firma za minulý rok vygenerovala, pôjde opäť do jej rozvoja. “V minulom roku sme sa presvedčili, že naša stratégia funguje a chceme v nej preto pokračovať aj naďalej, a to nielen na Slovensku, ale aj na ďalších trhoch, kde pôsobíme. Akonáhle nám to situácia dovolí, máme v pláne otvoriť ďalšie predajne v zahraničí,“ plánuje CEO Bonami. V Prahe chcú navyše otvoriť veľký showroom, ktorý má slúžiť zákazníkom ako inšpirácia i možnosť vyskúšať si tovar osobne.
„Našu vlastnú dopravu, Bonami Kuriér, ktorá nám funguje už v troch krajinách, vrátane Slovenska, chceme rozbehnúť na všetkých trhoch, kde pôsobíme, rovnako ako overenú stratégiu mať čo najviac tovaru skladom. Spoločne s vlastnou dopravou to prináša nielen rýchlosť dodania zákazníkovi, ale aj lepšiu kontrolu nad celým procesom, “ dodáva Pavel Vopařil. Práve sklady prejdú v tomto roku ďalším rozšírením a pojmú dvojnásobok svojej existujúcej kapacity.
Novinkou budú aj privátne značky Bonami, ktoré zákazníci budú môcť spoznať v kategóriách nábytku aj textilu či nové druhy tovaru.