Lidl chce pomôcť domácim producentom potravín
Viaceré slovenské výrobky nájdu zákazníci obchodného reťazca Lidl pod novou privátnou značkou Slovenskô. Touto formou propagácie slovenských produktov chce spoločnosť pomôcť domácim producentom potravín k ďalšiemu rastu. Podľa generálneho riaditeľa Lidl Slovenská republika Matúša Gála diskont má zazmluvnených viac ako 200 slovenských dodávateľov. Ich počet sa medziročne medzi rokmi 2019 a 2020 zvýšil o takmer 20 %. Minulý obchodný rok Lidl kúpil od slovenských potravinárov produkty za 320 miliónov eur v nákupných cenách, pri medziročnom raste o viac ako 13 %, pričom nárast predstavoval okolo 40 miliónov eur.
Medzi produktmi značky Slovenskô nájdu zákazníci reťazca Lidl napríklad Spišské párky, zemiakový chlieb, gazdovskú parenicu, Inoveckú salámu či šúľance. Najdôležitejším kritériom pri výbere dodávateľov pre značku Slovenskô bola kvalita. „Vyberali sme iba to najlepšie a typické pre Slovensko. Ostatné slovenské produkty sme zatiaľ pod túto značku nezahrňovali. Produkty plánujeme ešte rozšíriť, značku budeme využívať dlhodobo,“ hovorí Mastúš Gála.
Výrobky Slovenskô budú zatiaľ „roztrúsené“ po celej predajni, spoločnosť ich neplánuje koncentrovať na jednom mieste. Lidl na Slovensku v 147 predajniach, troch logistických centrách a na centrále zamestnáva viac ako 5 000 ľudí.
V obchodnom roku 2019 (marec 2019 – február 2020) zaplatil Lidl SR do štátneho rozpočtu korporátnu daň vo výške takmer 24 miliónov eur, ide takmer o 1 % z celej vybranej dane z príjmov právnických osôb na Slovensku.