SLBOOK – Roman Drobný: Aktuálna situácia nás donútila hľadať riešenia, ako uľahčiť a zefektívniť procesy vo vnútri firmy
„Počas druhej vlny pandémie koronavírusu sme už všetci vedeli, čo máme robiť, ako sa máme správať. Hlavným cieľom bolo nezastaviť výrobu v jednotlivých podnikoch a aj preto potrebovali udržať svoje zariadenia v prevádzkyschopnom stave,“ hovorí v rozhovore Roman Drobný, sales manager spoločnosti Tyros Loading Systems SK.
Ako vnímate aktuálnu ekonomickú situáciu a vývoj na trhu?
Na túto otázku by som odpovedal v dvoch častiach. Prvá časť sa týka dodávke a montáži nových zariadení, kde je výrazný pokles v stavebníctve, niektorí naši partneri hovoria až o 50 %. Pozitívom je, že prichádzajú nové dopyty na projekty, negatívom však je, že investori sú opatrní a nepúšťajú sa do realizácie. Čiže trh tlačí pred sebou projekty, ktoré nie sú v realizácii.
Druhá časť odpovede sa týka servisu pôvodných zariadení, kde je pokles, ale len napatrný oproti minulému roku. Väčší pokles bol v prvej vlne, kedy ľudia nevedeli ako sa majú vysporiadať s touto novou situáciou. Počas druhej vlny sme už všetci vedeli, čo máme robiť, ako sa máme správať. Hlavným cieľom bolo nezastaviť výrobu v jednotlivých podnikoch a aj preto potrebovali udržať svoje zariadenia v prevádzkyschopnom stave.
Do akej miery vás zasiahla prvá a teraz aj druhá vlna pandémie koronavírusu?
Obe vlny spôsobili na stavebnom trhu prepad. Našťastie stojíme ako firma na dvoch nohách a momentálne sa viac opierame len o jednu.
Boli ste pripravení na „druhú vlnu“?
Dalo sa čakať, že príde druhá vlna, ako si myslím, že príde i tretia. Na to sa vieme pripraviť najmä z hľadiska materiálového zabezpečenia na ochranu našich zamestnancov. Samozrejmosťou bolo aj poučenie a pripomenutie, ako sa majú správať, aby hlavne ochránili svoje zdravie. Kým počas prvej vlny neboli rúška, dezinfekčné prostriedky, rukavice, už pred druhou vlnou sme sa predzásobili, a vidieť, že aj dodávateľské firmy to tak urobili. Bohužiaľ sa nevieme pripraviť na pokles dopytu.
Aj v prípade vašej spoločnosti pomohla už realizovaná automatizácia logistických procesov prekonať krízové obdobie?
V našom prípade nás daná situácia donútila hľadať riešenia, ako uľahčiť a zefektívniť procesy vo vnútri firmy elektronickými cestami, keďže sme vo zvýšenej miere začali využívať home office.
Spomenuli by ste aspoň jednu inováciu, ktorá vašej firme pomáha?
Nejde tak o inováciu v našom prípade ako o hľadanie potrieb našich zákazníkov a tým vývoj našich zariadení.
Ako vidíte ďalší vývoj v tomto roku?
Aj na základe stretnutí a rozhovorov s našimi obchodnými partnermi bude tento rok rokom stabilizačným. Objem zákaziek asi neporastie, ani výrazne neklesne, hlavne v prvom polroku. A uvidíme, čo prinesú novinky ako očkovanie, testovania a vývoj samotnej choroby.
Na rozvoj biznisu potrebujete aj nových partnerov. Ako vám pomohli v ich hľadaní, ako aj v nadviazaní nových kontaktov logistické a kontaktné zoznamy uverejnené v knihe SLBOOK?
Je dobré byť videným, aj preto sme v zozname. Zároveň neviem, či niekto z mojich kolegov v tomto zozname hľadal nejaké kontakty na nových partnerov.
Čo si myslíte o prínose knihy zoznamov SLBOOK?
Ako som uviedol vyššie, chceme byť videným. Je množstvo potencionálnych partnerov, ktorí si nás tam môžu nájsť a nemusia to byť len koncoví užívatelia našich zariadení.
Autor: Tomáš Szmrecsányi, šéfredaktor časopisu Systémy Logistiky SK