Firmy by mali viac dbať na životné prostredie, tvrdia Slováci
Bezmála 80 % Slovákov rozmýšľa nad dopadmi svojich každodenných rozhodnutí na životné prostredie. Až 96 % ľudí by chcelo, aby spoločnosti viac dbali na životné prostredie a aktívne sa touto problematikou zaoberali. Ukázal to prieskum od STEM/MARK na konci roku 2019. Dala si ho vytvoriť spoločnosť Bolt.
Nad dopadmi svojich každodenných rozhodnutí na životné prostredie premýšľa 78 % opýtaných Slovákov. Životné prostredie nie je ľahostajné najmä skupine 40- 50 ročných respondentov, z ktorých takmer 83 % svoje každodenné rozhodnutia posudzuje z pohľadu na životné prostredie. Z kategórie 30 až 39 ročných takto zmýšľa 78 %, z 18 až 29 ročných opýtaných Slovákov 74 %.
Mierna diverzita ekologického zmýšľania sa objavila aj v porovnaní výsledkov podľa vzdelania opýtaných. Kým z vysokoškolsky vzdelaných respondentov sa nad dopadmi na životné prostredie zamýšľa 84 % respondentov, u opýtaných s maturitou je to 80 %. Zo Slovákov bez maturity rozmýšľa nad dopadmi svojich každodenných rozhodnutí 68 %.
Eduard Suchánek, country manažér spoločnosti Bolt dodáva: “Teší nás, že ľuďom na Slovensku nie je životné prostredie ľahostajné. Ani v tomto ťažkom roku, kedy je pre nás prvoradá bezpečnosť, dodržiavanie nariadení či pomoc zdravotníkom a obyvateľom jednotlivých miest, nezabúdame na našu planétu. V roku 2020 snažili priniesť ekologickejšiu alternatívu zdieľaných kolobežiek do čo najviac slovenských miest. Okrem toho interný tím Boltu neustále pracuje na ďalších ekologických krokoch. Dôkazom čoho sú najnovšie, 100% recyklovateľné kolobežky z vlastnej dielne, záväzky stať sa uhlíkovo pozitívnou spoločnosťou v oblasti mikromobility, či Green Plan.”
Výrazná väčšina opýtaných uvažuje nielen nad dopadom vlastných rozhodnutí, ale aj nad vplyvom spoločností na životné prostredie. Viac než 95% respondentov by chcelo, aby spoločnosti, ktorých služby každodenne využívajú, viac dbali na životné prostredie a aktívne sa touto problematikou zaoberali. Odpovedalo tak viac než 97 % žien a takmer 94 % mužov. Podľa výsledkov prieskumu si to praje 98% vysokoškolsky vzdelaných respondentov a 92% opýtaných s ukončeným vzdelaním bez maturitnej skúšky.
FOTO: CTP