Peter Olah sa stal od 1. decembra 2020 vedúcim dizajnu interiéru v Škoda Auto
Peter Olah sa stal vedúcim dizajnu interiéru v Škoda Auto. Predtým bol tento habilitovaný dizajnér v spoločnosti ŠKODA AUTO od roku 2015 zodpovedný za architektúru interiéru všetkých modelov značky ŠKODA.
„Pod vedením Petra Olaha učinila architektúra interiérov našich modelov v posledných rokoch veľký krok vpred. Ako vedúci dizajnu architektúry interiéru realizoval spoločne so svojím tímom celý rad inovatívnych konceptov a dával nové podnety na premýšľanie. Svojimi kreatívnymi nápadmi a dlhoročnými skúsenosťami je Peter Olah ideálnym novým kandidátom na pozíciu vedúceho dizajnu interiéru. Teším sa na ďalšiu spoluprácu s ním,“ dodáva šéfdizajnér Škoda Auto Oliver Stefani.
Po ukončení štúdia na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave založil Peter Olah dizajnové štúdio a potom v roku 2002 nastúpil do koncernu Volkswagen. Najskôr pracoval v dizajnovom štúdiu v Škoda Auto, kde sa do roku 2005 vypracoval na senior dizajnéra. Súčasne ukončil doktorandské štúdium a neskôr sa po habilitácii na Slovenskej technickej univerzite stal rovnako docentom.
V roku 2006 Olah prešiel do Postupimi do Európskeho dizajnového centra koncernu Volkswagen, kde sa zaoberal projektami pre rôzne značky koncernu Volkswagen. V roku 2007 sa vrátil do spoločnosti Škoda Auto a následne pracoval ako projektový manažér dizajnu. Neskôr riadil tím architektúry interiéru, detailingu a rozhrania medzi človekom a strojom (HMI). Do jeho pôsobnosti tu patrili popri stratégii dizajnu aj modely vnútornej výbavy, digitálne dizajnové modely a dizajn digitálnych rozhraní, ako aj dizajn konektivity a infotainmentu, grafický dizajn a merchandising.
Od roku 2015 prevzal Peter Olah zodpovednosť za architektúru interiérov všetkých modelov značky ŠKODA. Vo svojej funkcii vedúceho dizajnu interiéru bude Peter Olah v budúcnosti zodpovedať za tvorbu podoby kompletného interiéru vozidiel všetkých modelových radov. Jeho oblasť pôsobenia tým bude zahŕňať architektúru interiéru a dizajn ovládacích prvkov (užívateľské rozhranie – user interface, UI), formovanie užívateľského zážitku (user experience, UX) alebo výber farieb, látok a materiálov (Color & Trim).