Dachser pridal do svojej logistickej siete pobočku v Neumünsteri
Medzinárodný logistický provider Dachser otvoril novú pobočku v nemeckom meste Neumünster. Prevádzka prekládkového terminálu začala už 31. augusta a postupne sa rozširovala. Na začiatku októbra potom začal terminál odbavovať aj zásielky s chladeným tovarom. Do novej pobočky, ktorá bude obsluhovať rozsiahly región v nemeckej spolkovej krajine Šlezvicko-Holštajnsko, Dachser investoval 17,4 milióna eur.
Menej ako rok trvala výstavba logistického areálu s veľkosťou 7000 m2 v priemyselnej zóne na juhu mesta Neumünster. Z toho je päť tisíc metrov štvorcových určených pre spracovanie zásielok s priemyselným tovarom, 2000 m2 pre chladený potravinársky tovar. Terminál má 76 nakladacích brán a ďalších 60 parkovacích miest je k dispozícii v areáli s veľkosťou 57 000 m2. Na logistický terminál nadväzuje administratívna budova s 1 300 m2 kancelárskych priestorov. Otvorením tejto novej pobočky Dachser vytvoril 40 nových pracovných miest.
„Naša nová pobočka v Neumünsteri je jedným z najmodernejších logistických centier v celej našej sieti,“ hovorí Alexander Tonn, managing director European Logistics Germany spoločnosti Dachser, a dodáva: „Má ideálnu polohu pre napojenie centrálnej časti a severu regiónu Šlezvicko-Holštajnsko na našu paneurópsku sieť pozemných prepráv. Naši zákazníci v regióne budú profitovať z rýchlych prepravných časov a tradičnej vysokej kvality našich služieb.“
Vďaka priaznivej polohe na ceste B205, ktorá poskytuje priame napojenie na diaľnicu A7, má nová pobočka v Neumünsteri excelentné prepravné spojenie. Vyzdvihnutie aj dodanie tovaru v rámci celého Nemecka, kde má Dachser takmer 40 pobočiek európskej logistiky, je tak možné do 24 hodín.
Pri vybavovaní novej budovy bola prioritou Dachser digitalizácia. Príchod kamiónov je plne automatizovaný a funguje na báze rozoznávania poznávacích značiek. Riadenie areálu a na rampách prebieha digitálne, pričom procesy v prekládkovom termináli sú podporované pomocou tabletov a mobilných terminálov. Navyše sú tu inštalované informačné tabule a dotykové obrazovky, ktoré poskytujú potrebné informácie vodičom.
„Digitálne technológie predstavujú neoddeliteľnú súčasť prevádzky na pobočke tak, aby mohli logistické procesy prebiehať čo najplynulejšie a najefektívnejšie,“ vysvetľuje Jan-Ferdinand Luhmann, Operations Manager pobočky Dachser Neumünster, a podotkne: „Toto moderné pracovné prostredie prináša výhody pre našich zákazníkov, zamestnancov i partnerov.“