Smart portál myGW zjednodušuje prácu logistov
Logistická spoločnosť Gebrüder Weiss stále inovuje svoj proklientský servis. Medzi jej vlajkovú loď v komunikácii so zákazníkmi patrí zákaznícky portál myGW. O svoju skúsenosť s ním sa podelil Martin Kubica, vedúci zákazníckej podpory internetového obchodu inSPORTline. Ide o prepracovaný systém so 100% starostlivosťou. Vďaka nemu má zákazník kedykoľvek a kdekoľvek prístup k svojím dátam. Zároveň mu ponúka jednoduchú a transparentnú komunikáciu, aktuálne informácie a prehľad o dodávateľskom reťazci.
Martin Kubica využíva portál denne pri svojej práci. GW doručuje ich zákazníkom veľké kardio stroje, konkrétne bežecké pásy, rotopedy či posilňovacie veže. „Ide o spoľahlivého a rýchleho prepravcu našich paletových zásielok. Oceňujem najmä spoluprácu s ich zákazníckym servisom, ktorý je nám vždy k dispozícii. Snaží sa totiž vždy nájsť riešenie prípadných komplikácii, a to v záujme našich zákazníkov, čo nie je vždy jednoduché,“ konštatuje manažér. Najviac využíva sledovanie zásielok (track&trace), či priamu komunikáciu so zákazníckou podporou GW o konkrétnej zásielke. Prácu mu zjednodušuje aj možnosť stiahnuť si protokol o dodaní tovaru. V protokole si totiž následne vie skontrolovať vybranú dobierkovú sumu.
Medzi často využívané moduly portálu patrí aj sumarizácia všetkých dokumentov na jednom mieste alebo prehľad skladovej logistiky (pohyby zásob a ich aktuálny stav), či jednoduché online objednávanie (eBooking). „Teším sa, že portál rozšíri rozsah modulov aj o kalkuláciu ceny vopred, či kompletný reporting naprieč celým dodávateľským reťazcom. Tieto vylepšenia zefektívnia moju každodennú prácu“ hodnotí Martin Kubica. A ako odvetvie internetového obchodu ovplyvnila koronakríza?
„Situácia v segmente internetového obchodu so športovými potrebami bola v uplynulých mesiacoch veľmi dynamická. S nástupom korony sme evidovali zvýšený záujem zákazníkov o fitness aj športové potreby. Je za tým fakt, že ľudia boli izolovaní, a začali sa viac zaujímať o možnosti cvičenia v bezpečí domova. Následne po prvých uvoľneniach opatrení nasledoval veľký záujem o bicykle a športové potreby. Ľudia chceli športovať a tráviť čas v prírode. Na druhej strane sa pod jej vplyvom predlžovali termíny naskladnenia zásob. Výroba aj dodávatelia boli na dlhý čas obmedzovaní protivírusovými opatreniami, a to bolo cítiť. Pre logistiku to bola teda určite výzva!“
Keďže počas tohto obdobia výrazne narástol počet prepráv, pomáhal mu zákaznícky portál myGW vyriešiť mnohé situácie. „Napríklad nás zákazník kontaktoval s požiadavkou, aby mu zásielka bola doručená až v piatok, keďže dovtedy nebude na zadanej adrese. Požiadavku sme zaevidovali do MyGW. Okamžite nám prišla odpoveď, že bude vybavená podľa priania nášho zákazníka. Následne sme si pri zásielke zapli „Oznámenie pre užívateľa“, vďaka čomu nám prišla e-mailom zmena statusu zásielky. Najskôr prišla info, že zásielka je na rozvoze, neskôr info o úspešnom doručení.“
„Ak potrebujete prepracovaný zákaznícky portál v logistike a preprave, za mňa platí spokojnosť s myGW. Osvedčil sa mi pri sledovaní priebehu doručovania zásielok, ale aj pri komunikácii s prepravnou spoločnosťou. Vždy, keď sa mi zákazník ohlási s požiadavkou, ktorá sa týka doručovania jeho zásielky, tak si zásielku ľahko v MyGW vyhľadáme a podnet okamžite riešime s prepravcom. Vďaka tomu je spokojnosť na všetkých stranách. Proces dodania tovaru si teda riadim sám a odpadá aj mnohopočetná telefonická a emailová komunikácia, čo pre mňa znamená okrem iného veľkú úsporu času,“ dodáva Martin Kubica.