ŽOS Trnava bude okrem ZSSK dodávať elektrické jednotky pre České dráhy
Spoločnosť ŽOS Trnava sa v konzorciu so spoločnosťou Škoda Transportation v súčasnej dobe podieľa na výrobe 25 kusov elektrických jednotiek EMU 220, EMU 310 pre Železničnú spoločnosť Slovensko. Ešte v decembri 2019 zástupcovia Juhomoravského kraja podpísali zmluvu s firmou Škoda Transportation na dodávku 29 nových elektrických jednotiek. Začiatkom roka oslovila Škoda Transportation ŽOS Trnava s návrhom na spoluprácu pri realizácii tohto projektu.
„Naša spoločnosť bude vyrábať pre Škoda Transportation v obidvoch projektoch spolu 62 kusov vložených vozňov. Finálne tiež oživujeme 23 elektrických jednopodlažných jednotiek EMU 220 a EMU 310 pre ZSSK, a zároveň budeme oživovať samostatné vložené vozne v počte 29 ks pre Juhomoravský kraj ako súčasť EMU 310. Do týchto jednotiek sa komfortne zmestí až 310 cestujúcich,“ hovorí generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica.
Forma spolupráce so Škoda Transportation je štruktúrovaná v projektoch tak, že Škoda vyrobí hrubé stavby skríň, podvozky a trakčné sety, ktoré bude dodávať do ŽOS Trnava. ŽOS Trnava bude realizovať aj povrchovú úpravu, montáž vložených vozňov elektrických jednotiek EMU310 a oživovanie samostatných vložených vozňov. Následne budú oživené vložené vozne transportované zákazníkovi.
Spolupráca na projekte ČD pre Juhomoravský kraj sa začne v roku 2021 a jednotky budú odovzdané klientovi do konca roku 2022. „Sme radi, že sme nášho partnera našou prácou presvedčili o tom, že v trnavskej ŽOS-ke nájde kvalitu,“ hovorí generálny riaditeľ ŽOS Trnava Miloš Kyselica. „Ekologické české elektrické jednopodlažné jednotky Regiopanter sú medzi cestujúcimi veľmi obľúbené a som rád, že realizáciou takýchto projektov rozvíjame naše skúsenosti v novom segmente – výrobe elektrických vlakových jednotiek.“
ŽOS Trnava sa vďaka vybudovanej štruktúre širokého portfólia zákazníkov z celej Európy posledné roky stále viac zameriava aj na revízie nákladných vagónov pre významné európske spoločnosti. ako sú Deutsche Bahn, rakúske OBB či švajčiarske SBB a podobne. Kapacita závodu v oblasti revízii je až 6 000 vozňov ročne. Najnovšou zakázkou je revízia 750 nákladných vagónov pre české Cargo, ktorá sa bude realizovať v rokoch 2021/2022.
V oblasti strojárskej výroby ŽOS Trnava tiež uzatvorila nový kontrakt s významným partnerom v oblasti výroby koľajových vozidiel. Ide o výrobu zváraných podskupín vagónov, ktoré budú dodávané do viacerých závodov objednávateľa ako komponenty pre finálnu montáž. Keďže ide o rozšírenie výrobného sortimentu, znamená to pokrytie časti výrobnej kapacity ŽOS Trnava z dlhodobého hľadiska, pričom plánovaná produkcia predstavuje pre rok 2021 objem tržieb na úrovni 1 miliónov eur s potenciálom ďalšieho nárastu v nasledujúcich rokoch.