OBALKO: Kompletný program 8. ročníka českého a slovenského obalového kongresu odhalený
Kongres OBALKO je od svojho vzniku v roku 2013 miestom, kde sa stretáva český a slovenský obalový trh. Ani v tomto roku tomu nebude inak. Kongres láka stovky obalových profesionálov najmä pre svoj bohatý konferenčný program plný praktických príkladov z praxe a trendov z obalového trhu. Organizátori práve zverejnili na webe www.obalko.cz kompletný konferenčný program tohtoročného 8. ročníka, ktorý sa uskutoční 15.–16. októbra v hoteli Aquapalace Prague v Čestliciach. Na kongrese OBALKO vystúpi celkom 44 rečníkov počas 24 prezentácií alebo panelových diskusií.
Hlavná téma ôsmeho ročníku: „Zákazník a obal“
Hlavnou témou kongresu je „Zákazník a obal“. Obal je totiž prvá vec, ktorú zákazník (spotrebiteľ) vidí pri výbere produktu. Pomáha mu pochopiť, čo je daný produkt, a motivuje ho ku kúpe výrobku. Ale „zákazník“ nie je len spotrebiteľ; má i B2B význam, je to zároveň i náš klient. A preto sa bude riešiť na kongrese nie len to, čo očakáva od obalov spotrebiteľ, ale aj ako medzi sebou komunikujeme v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov.
Prvý blok spoločného dopoludňajšieho programu bude v zmyslu Zákazník ako klient. Miesto jedného kľúčového rečníka odštartujú kongres hneď traja zástupcovia hlavných oborov pre obalový trh – retail, FMCG a automotive. Pozvanie na kongres prijali: zástupca retailu Lukáš Mikloš (Tesco Stores), zástupca FMCG Pavel Komůrka (Orkla) a zástupkyňa oboru automotive Jana Volfová (ŠKODA AUTO). Pokiaľ vás zaujíma, čo očakávajú od českého a slovenského obalového priemyslu a aké špecifiká má český a slovenský obalový trh v porovnaní s trhmi v iných krajinách, nenechajte si ich prezentácie ujsť.
Po krátkej vsuvke venovanej legislatíve, v ktorej sa predstaví riaditeľ odboru odpadov Ministerstva životného prostredia Jan Maršák, ktorý bude hovoriť o aktuálnej situácii okolo novej legislatívy odpadového hospodárstva ČR a jej dopadu na český obalový trh, bude program pokračovať druhým blokom spoločného programu na tému Spotrebiteľ a obal.
Spoločnosť GfK sa stala partnerom prieskumu trhu kongresu. Ladislav Csengeri predstaví výsledky unikátneho prieskumu, ktorý agentúra GfK uskutočnila počas leta 2020 so spotrebiteľmi po celej Európe na tému postoja domácností k plastovým obalom, triedeniu a recyklácii. K hlavnej časti programu neodmysliteľne patrí i panelová diskusia. Na tému Spotrebiteľ a obal budú diskutovať 6 kľúčoví hráči na trhu. Moderátorom bude Ladislav Csengeri (GfK).
Popoludňajšia sekcia Marketing & design – ako obal môže pomôcť zvýšiť predaj
Sekcia Marketing & design je ako každý rok venovaná obalom (Packaging) ako piatemu P v marketingovom mixu vedľa hlavných štyroch parametrov: Product (výrobok), Price (cena), Place (miesto) a Promotion (propagácia). Vďaka aktuálnym prípadovým štúdiám zistíme, ako obal môže pomôcť zvýšiť predaje.
Prvá prezentácia od Andrey Vozníkovej z agentúry Nielsen ukáže na konkrétnych príkladoch značiek z FMCG trhu z iných krajín, aký mal vplyv redesign obalu na celkový predaj. Konkrétny príklad z českého trhu potom ponúkne Gabriela Adámková z maloobchodného reťazca Albert, ktorá spoločne s Martinom Dulavou z agentúry Lineart bude hovoriť o vplyvu nového designu obalov na predaj a vnímanie značky Albert. Jiří Havránek zo spoločnosti Colognia Press a Martin Bělík z Dataline Technology v prezentácii Ja chcem ten obal! potom pripomenú, že obal hrá dôležitú rolu i pri online predaji.
Zaujímavou prípadovou štúdiou – oživenej slovenskej minerálnej vody Kláštorná Kalcia – ponúkne Ivana Králiková z firmy Kofola spoločne s dvorným dizajnérom Kofoly Martinom Turzíkom. Nebudú chýbať ani najmodernejšie technológie: Martin Goszler (Fiala & Šebek) a Petr Kaczor (Thimm pack’n’display) spoločne predstavia digitálne technológie v službách obalárov, ktoré ponúkajú ako úsporu času, tak obrovský priestor pre kreativitu. Pavla Cihlářová z GS1 Czech Republic bude hovoriť o novinke GS1 Digital Link – efektívnej komunikácii so spotrebiteľom.
Sekcia Technológia & transport – k obalom patria efektívne baliace procesy
Technologická a transportná sekcia bude venovaná témam, ako sú robotizácia a automatizácia balenia alebo prepravného balenia. Unikátny pohľad pod pokrývku najväčšieho pivovaru v Českej republike, a zároveň jedného z najväčších klientov pre obalový priemysel, ponúkne prezentácia „Ako zvládnuť plechovkový boom?“ od Martiny Vajskebrovej zo spoločnosti Plzeňský Prazdroj. Michal Vosyka, zástupca jedného z najväčších logistických dodávateľov v strednej Európe, HOPI Holding, odpovie vo svojej prezentácii na otázku, či existujú dostatočne rýchle, lacné a flexibilné logistické riešenia, pripravené na to, čo ešte len príde.
Nasledovať budú dve prípadové štúdie. V prvej zástupcovia dvoch odlišných spoločností – Lukáš Formánek z DZ Dražice a Franco Stessens z Franke Group – budú hovoriť o tom, ako sa im spoločne s dodávateľom Smurfit Kappa podarilo vyvinúť monomateriálové riešenie ako ideálny spôsob, ako skĺbiť udržateľnosť s funkčnosťou a praktickosťou. V druhej prípadovej štúdie s názvom Obal, ktorý predá, František Oľha zo slovenskej agentúry Cofin a Tomáš Kugler od dodávateľa tlačiarenských riešení Konica Minolta predstaví digitálnu výrobu zušľachtených obalov s pridanou hodnotou.
Koniec sekcie Technológia a transport bude patriť diskusii. Traja zástupcovia predných e-shopov z troch odvetví – Tomáš Haškovec z e-shopu s pet segmentom Spokojenypes.cz, Oldřich Dostál z internetovej parfumérie Notino a zástupca e-shopu s módou – sa budú snažiť spoločne so Zdeňkom Suchitrou z firmy Smurfit Kappa nájsť obalový ideál pre e-shopy.
Nová sekcia Udržateľnosť
Tohtoročná novinka – sekcia Udržateľnosť – je zameraná na koncepciu obehového hospodárstva, chytrý design, ktorý je optimálny pre recykláciu, ako aj na začlenenie recyklovaných materiálov do nových obalov a minimalizáciu negatívnych dopadov obalov na životné prostredie.
Najprv vám ponúkneme dve prípadové štúdie. Olin Novák, komerčný riaditeľ predného potravinárskeho e-shopu Rohlik.cz, predstaví udržateľnosť podľa Rohliku v prezentácii Lepšie jedlo, lepší svet. Následne vám v spoločnej prezentácii generálneho riaditeľa Greiner Packaging Slušovice a Olma – Ivo Benda a Martin Krystián – ukážu svoj pohľad na udržateľnosť obalov a ukážu vám, čo spolu firmy pre životné prostredie už urobili.
A to zďaleka nie je všetko: odborníčka z oblasti posudzovania životného cyklu (LCA) v ČR, Marie Tichá, prezradí, aké kroky by ste mali podniknúť, aby vaše obaly boli skutočne udržateľné. Sekcia sa bude venovať aj recyklácii. Vypočujete si prezentáciu Roberta Suchopy z výskumného centra UniCRE, kde testujú spôsob, ako pomôcť chemickej recyklácii (pyrolýze) premeniť odpadné plasty na vstupnú surovinu pre výrobu nových plastov. Potom budeme debatovať o recyklácii so zástupcami recyklačných spoločností a triediacich liniek v interaktívnej panelovej diskusii pod záštitou AOS Eko-kom. Zaujíma vás, čo sa skutočne stane s obalom potom, čo ho spotrebiteľ odhodí do farebného kontejneru?
Záverečný rečník: majster etikety Ladislav Špaček
Kongres zakončí majster etikety Ladislav Špaček, český spisovateľ, televízny novinár, moderátor, pedagóg a v neposlednom rade takisto bývalý tlačový hovorca prezidenta Václava Havla, a to s prednáškou „Aj náš osobný obal predáva“. Ladislav Špaček nám vo svojej prednáške vysvetlí, ako zdokonaliť náš osobný obal pre väčší úspech v biznise.
Bohatý program v duchu networkingu
Mimo konferenčnej časti ponúkne OBALKO aj BizPACK, systém speed-datingových organizovaných stretnutí partnerov kongresu s účastníkmi. BizPACK dáva účastníkom jedinečnú šancu začať nové obchodné vzťahy počas desaťminútových vopred dohodnutých slotov.
Po konferenčnej časti nasleduje Galavečer súťaže Obal roka, ktorý je organizovaný spoločne s Obalovým inštitútom SYBA. Počas galavečere budú už druhýkrát v rámci kongresu OBALKO vyhlásené najlepšie obalové riešenia, a to v niekoľkých súťažných kategóriách. Celý prvý deň kongresu OBALKO zakončí Obalový Business Mixer, ktorý ponúkne priestor pre networking v neformálnej atmosfére.
Druhý deň kongresu prebehne Balenie v akcii, počas ktorého účastníci kongresu dostanú unikátnu príležitosť navštíviť výrobné závody vybraných partnerov kongresu s odborným výkladom. Návštevníci získajú šancu vidieť celý výrobný proces a lepšie pochopiť výhody týchto produktov i celú problematiku, a zároveň dostanú druhýkrát šancu diskutovať o otázkach týkajúcich sa obalového priemyslu s profesionálmi a kolegami z oboru.
Kongres v dobe koronavírusu – bezpečnosť účastníkov zaistená
Teší nás, že napriek zložitej situácii spojenej s koronavírusom je o kongres OBALKO zo strany účastníkov i partnerov veľký záujem. Je vidieť, že sa chcete osobne stretávať, vzdelávať sa, diskutovať o dianí na trhu, udržovať a nadviazať obchodné kontakty. To všetko vám na kongrese OBALKO ponúkame.
Myslíme však zároveň na vašu bezpečnosť, a tak budeme dodržovať nariadenia i doporučenia bezpečnostných opatrení: všetci účastníci (okrom rečníkov na pódiu) budú mať rúška, a to po celú dobu prítomnosti vo vnútorných priestoroch s výnimkou doby nutnej k občerstveniu, každému účastníkovi budeme pri príchodu merať teplotu, k dispozícii bude dostatočné množstvo dezinfekcie a priestory budú pravidelne dezinfikované a sedenie v sálach bude riešené s rozostupmi medzi jednotlivými účastníkmi. Verte, že vaše bezpečie je pre nás na prvom mieste. Spoločne to zvládneme!
Tešíme sa na vás už 15. októbra na kongrese OBALKO. (Viac o opatreniach proti koronavírusu na kongrese OBALKO nájdete na https://obalko.cz/o-kongresu/opatreni-proti-koronaviru/).
Neváhajte a registrujte sa na www.obalko.cz/registrace.