Thomas Schäfer novým predsedom predstavenstva spoločnosti Škoda Auto
Thomas Schäfer sa 3. augusta 2020 ujal funkcie predsedu predstavenstva spoločnosti Škoda Auto. Na tejto pozícii vystriedal Bernharda Maiera, ktorý po takmer piatich rokoch v čele predstavenstva odovzdáva funkciu svojmu nasledovníkovi.
Thomas Schäfer svoju kariéru v automobilovom priemysle zahájil ako strojný inžinier v roku 1991 v spoločnosti Daimler AG. Do roku 2002 pracoval v Nemecku, v USA a v Juhoafrickej republike vo vedúcich funkciách v oblasti výroby a riadenia kvality. V rokoch 2002 až 2005 ako člen predstavenstva za oblasť techniky stál pri zrode spoločnosti Daimler Chrysler Malaysia, kde bol poverený výstavbou a prestavbou predajných, výrobných a dodávateľských štruktúr.
V rokoch 2005 až 2012 bol v spoločnosti Daimler AG v Nemecku zodpovedný za dodávku vozidiel, zákaznícke centrum a za celosvetové xKD-aktivity na novovznikajúcich trhoch. Do oblasti jeho zodpovednosti spadala popri výstavbe nových závodov aj oblasť plánovania a stratégie a medzinárodná logistika všetkých zahraničných závodov. V roku 2011 bolo jednou z jeho hlavných úloh vedenie projektu výstavby závodu značky Mercedes-Benz v spolupráci s BAIC v Číne.
V máji 2012 Thomas Schäfer prešiel do koncernu Volkswagen AG. Tam najskôr riadil koncernovú zahraničnú výrobu, ďalej bol poverený vedením xKD-projektov a rokovaním o nových výrobných závodoch. Od roku 2015 zastával funkciu predsedu predstavenstva a výkonného riaditeľa Volkswagen Group South Africa, kde bol zodpovedný za rozvoj koncernových značiek v regióne subsaharskej Afriky.
Počas svojho päťročného pôsobenia sa zaslúžil o rozvoj predajnej siete, zvýšil profitabilitu obchodných zastúpení a doviedol koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Úžitkové vozidlá k doterajšiemu rekordnému trhovému podielu vo výške 23,5 percenta. Pod vedením Thomasa Schäfera koncern Volkswagen rozvinul a posilnil svoju pozíciu v subsaharskej Afrike. Prispelo k tomu aj vybudovanie nových výrobných závodov, etablovanie nových kooperácií s importérmi, ako aj rozvoj koncepcií mobility pre Keňu, Nigériu, Rwandu a Ghanu.