OBALKO: Prípravy 8. ročníka českého a slovenského obalového kongresu v plnom prúde
Kongres OBALKO už ôsmy rok neodmysliteľne patrí k obchodným a spoločenským akciám českého a slovenského obalového trhu. Celodenný kongres je organizovaný spoločnosťou ATOZ Group a venuje sa novinkám a trendom obalového priemyslu. Kongres OBALKO je takisto ideálnym miestom k debate o obalovom svete, nadviazaní nových obchodných kontaktov a predstavuje inšpiráciu pre budúce kroky v oblasti obalových materiálov. Tohtoročný ôsmy ročník OBALKO sa uskutoční 15. októbra v hoteli Aquapalace Praha v Čestliciach.
Hlavná téma ôsmeho ročníka: „Zákazník a obal“
Kongres OBALKO každý rok prináša novinky a trendy v obalovom priemysle. Denne si spotrebitelia pri nákupu tovaru kladú otázky ako: Je tento obal recyklovateľný? Prečo treba písať zloženie takým malým písmom? Ten design je iný – je to vôbec rovnaký výrobok? Na veľa z týchto otázok si však nedokážu úplne, alebo správne odpovedať. Obal je prvá vec, ktorú zákazník vidí pri výbere produktu. A práve preto je vnímanie obalu zákazníkom venovaný tohtoročný kongres, ktorého hlavnou témou bude Zákazník a obal.
„Zákazník“ v kontexte businessu nie je len spotrebiteľ; má i B2B význam, „zákazník“ je aj našim klientom. A preto budeme riešiť na kongrese nielen to, čo očakáva od obalov spotrebiteľ, ale aj ako medzi sebou komunikujeme v rámci dodávateľsko-odberateľských vzťahov.
Nie jeden, ani dva, ale hneď tri úvodní rečníci
Hlavnou časťou kongresu OBALKO je celodenná konferencia zložená zo spoločnej dopoludňajšej časťou a popoludňajších workshopových sekcií. Prvý deň kongresu navštívi každoročne viac ako 400 obalových profesionálov z Českej republiky a Slovenska. Prvý blok dopoludňajšieho programu bude v duchu Zákazník ako klient, a miesto jedného kľúčového rečníka budeme mať na zahájenie kongresu hneď troch zástupcov hlavných oborov pre obalový trh – FMCG, retail a automotive, ktorí budú hovoriť o svojich skúsenostiach na českom a slovenskom obalovom trhu, a čo očakávajú od svojich dodávateľov obalových riešení.
Exkluzívny výskum zameraný na spotrebiteľa a obal
Spoločnosť GfK sa stala partnerom výskumu kongresu a pripraví špeciálny prieskum trhu týkajúci sa vnímania zákazníka na tému obalu a recyklácie. Výsledky výskumu na tému Zákazník a obal následne exkluzívne predstaví na kongrese OBALKO Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director at GfK Czech & GfK Slovakia. K hlavnej časti programu neodmysliteľne patrí aj panelová diskusia. Panelová diskusia bude nadväzovať na prieskum, a ponúkne účastníkom možnosť si vypočuť, ako 5 kľúčových hráčov na trhu riešia otázku Spotrebiteľ a obal.
Popoludňajšie workshopové sekcie: marketingová, technologická a transportná, udržateľnosť
Popoludňajší program kongresu je rozdelený do troch sekcií – marketingovej, technologickej a transportnej, a novo prinášame aj sekciu zameranú na udržateľnosť. Marketingová sekcia je venovaná témam ako je zvyšovanie predajov pomocou obalu, redesignu obalov, a to všetko na konkrétnych príkladoch. Ukazujeme aj ako pracovať s ďalšími nástrojmi obalového marketingu a venujeme sa i ďalším marketingovým témam. Technologická a transportná sekcia sa venuje témam, ako sú robotizácia a automatizácia balenia, prepravné balenie, alebo ukazuje, ako vylepšiť identifikáciu a značenie obalov. Nová sekcia udržateľnosť je zameraná na ochranu životného prostredia. Pre ochranu životného prostredia je bezpochyby dôležité strategicky hospodáriť so zdrojmi a zaistiť, aby sa obaly stali súčasťou obehového hospodárstva.
Záverečný rečník: majster etikety Ladislav Špaček
Kongres zakončí majster etikety Ladislav Špaček, český spisovateľ, televízny novinár, moderátor, pedagóg a v neposlednom rade takisto bývalý tlačový hovorca prezidenta Václava Havla, a to s prednáškou „Aj náš osobný obal predáva“. V prednáške sa zameria na zákazníka predstavujúceho stredobod vašej spoločnosti. Ďalej objasní, ako úspešne ako predávajúci komunikovať a zoznámi nás so sociálnou rolou obchodu, a tým celkovo podtrhne tému tohtoročného kongresu OBALKO, „Zákazník a obal“.
Bohatý program v duchu networkingu
Okrem konferenčnej časti ponúka OBALKO aj BizPACK, systém speed-datingových organizovaných stretnutí partnerov kongresu s účastníkmi. BizPACK dáva účastníkom jedinečnú šancu začať nové obchodné vzťahy počas desaťminútových, predom dohodnutých slotov. Po konferenčnej časti nasleduje Galavečer súťaže Obal roka, ktorý je organizovaný spoločne s Obalovým inštitútom SYBA. Počas galavečera budú už druhýkrát v rámci kongresu OBALKO vyhlásené najlepšie obalové riešenia, a to v niekoľkých súťažných kategóriách. Celý prvý deň kongresu OBALKO zakončí obľúbený Obalový Business Mixer, ktorý ponúkne priestor pre networking v neformálnej atmosfére. Nad pohárikom pri príjemnej hudbe môžete pokračovať v diskusiách začatých počas konferenčného dňa, alebo začať úplne nové diskusie.
Druhý deň kongresu prebehne Balenie v akcii, počas ktorého účastníci kongresu dostanú unikátnu príležitosť navštíviť výrobné závody vybraných partnerov kongresu s odborným výkladom. Návštevníci získajú šancu vidieť celý výrobný proces a lepšie pochopiť výhody týchto produktov i celú problematiku, a zároveň dostanú druhýkrát šancu diskutovať o otázkach týkajúcich sa obalového priemyslu s profesionálmi a kolegami z oboru.
Registrujte sa už teraz
Prípravy kongresu sú v plnom prúde aj napriek krízovému obdobiu, ktoré zasiahla trh. Program sa plní rýchlo, a nových rečníkov odhaľujeme takpovediac každý týždeň. Preto odporúčame registrovať sa k odberu newsletteru kongresu na www.atozregistrace.cz/obalko, alebo sledovať web kongresu: www.obalko.cz. Pokiaľ už viete, že nemôžete na kongrese chýbať, môžete sa už teraz registrovať na www.obalko.cz/registrace.