Spoločnosť GLP oznámila výrazné zvýšenie obchodných aktivít v prvom polroku 2020. Za prvú polovicu roka spoločnosť GLP, ktorá vďaka akvizícii stredoeurópskeho portfólia skupiny Goodman nedávno vstúpila aj na slovenský trh, prenajala približne 8,9 milióna metrov štvorcových (m2) priestorov, čo predstavuje nárast o viac ako 41%.
Segment e-commerce je naďalej dominantnou hnacou silou dopytu po prenájme, pričom naďalej rastie v dôsledku zmien v správaní spotrebiteľov, súvisiacich s Covid-19. Očakáva sa, že tento trend by mal pokračovať aj po pandémii. V súčasnosti predstavuje e-commerce približne 40% globálneho portfólia spoločnosti GLP. Pre porovnanie – pred piatimi rokmi bol tento podiel 20 až 25%.
Najvýraznejšie obchodné úspechy prvej polovice roka 2020
V Brazílii spoločnosť GLP prenajala priestory o rozlohe 385 000 m2. Medziročný nárast predstavuje až 106%. Toto číslo zahŕňa prenájom 21 000 m2 v parku GLP Park Cajamar II jednému z najväčších hráčov v oblasti e-commerce v Latinskej Amerike a 46 000 m2 v areáli GLP Park Louveira i jednej z popredných svetových logistických spoločností. Dopyt po expanzii zo strany stálych zákazníkov je naďalej hlavnou hnacou silou obchodných aktivít. Až 74% prenájmov za prvý polrok 2020 v Brazílii pochádza od existujúcich zákazníkov.
V Číne podpísala spoločnosť GLP za prvých šesť mesiacov tohto roka nové a predĺžené zmluvy na približne 7,4 milióna m2. Medziročný nárast predstavuje 48%, čo znamená viac ako 80 000 m2 prenajatej plochy denne. Hlavnou hybnou silou prenájmu je rast popredných zákazníkov v oblasti logistiky (3PL) a elektronického obchodu. Tieto segmenty sa neustále rozširujú, aby držali krok s rastúcou potrebou organizovanej maloobchodnej a domácej spotreby v celej krajine. S rastúcim e-commerce a očakávaním rýchlejších dodávok zo strany spoločností je pravdepodobné, že spoločnosti budú aj naďalej využívať outsourcing 3PL ako flexibilnejšiu stratégiu plnenia záväzkov.
Potraviny a ich online distribúcia sú jedným z najrýchlejšie rastúcich sektorov GLP. Spoločnosť nedávno podpísala novú zmluvu o prenájme s Bestore (Liangpinpuzi), jednou z najobľúbenejších čínskych značiek rýchleho občerstvenia. Tiež zabezpečuje skladovacie a distribučné potreby 7-Eleven v čínskej provincii Hunan. Spoločnosť 7-Eleven nedávno otvorila svoj prvý obchod v meste Changshe a zlomila celosvetový rekord v deň otvorenia, keď dosiahla obrat 70 310 USD.
V Japonsku podpísala spoločnosť GLP 42 nájomných zmlúv na približne 632 000 m2, medziročne o 17% viac. Aj v tomto regióne bol e-commerce významným hnacím motorom dopytu – tvoril približne 34 percent z prenájmov za rok 2020 v krajine. Obchodné aktivity v Japonsku zahŕňajú 100 000 metrov štvorcových v prenájme v spoločnosti GLP ALFALINK Sagamihara IV v Tokiu a zákazníkov, ktorí podpísali nové alebo obnovovacie nájomné zmluvy po celej krajine. GLP ALFALINK je nová značka logistických zariadení propagovaná spoločnosťou GLP Japan, jedinečne navrhnutá tak, aby optimalizovala prevádzkovú efektívnosť a zvyšovala hodnotu pre zákazníkov tým, že poskytuje dodávateľský reťazec od vývoja produktu po dodanie na jednom mieste. GLP ALFALINK Sagamihara a GLP ALFALINK Nagareyama – v súčasnosti stále vo výstavbe – budú po dokončení dva najväčšie moderné logistické parky v Japonsku, ktoré poskytnú hrubú podlahovú plochu viac ako 650 000 m2 a 900 000 m2.
V Indii sa obchodná aktivita v oblasti prenájmov oproti minulému roku strojnásobila. Tím IndoSpace podpísal od januára do júna 2020 zmluvy o prenájme v objeme 238 000 m2. Nárast bol spôsobený vyšším dopytom zo strany elektronického obchodu, odvetvia 3PL a priemyselných nadnárodných spoločností. Medzi dlhodobých klientov patria Amazon a Dhoot Transmission. Nové značky v portfóliu IndoSpace reprezentujú First Cry, McWane, Rexel, BYJU a B L Harbert.
V Európe podpísala spoločnosť GLP zmluvy o prenájme so spoločnosťou XPO vo Francúzsku, Bleckmann a Focus International (súčasť JD Sports Fashion) vo Veľkej Británii, ako aj s ID Logistics a globálnym lídrom v oblasti e-commerce v Nemecku. Celková prenajatá plocha je takmer 220 000 m2. Okrem toho spoločnosť GLP dokončila akvizíciu portfólia nehnuteľností skupiny Goodman v strednej a východnej Európe, čím strategicky rozšírila svoju prítomnosť v 11 európskych krajinách.
„Sme hrdí na tieto nedávne úspechy a naďalej sa zameriavame na poskytovanie vysoko kvalitných, inovatívnych a udržateľných majetkových riešení našim zákazníkom a investorom na všetkých trhoch, na ktorých pôsobíme. V celosvetovom meradle sa v dôsledku zmeny správania spotrebiteľov po pandémii COVID-19 stáva segment e-commerce oveľa dôležitejším maloobchodným kanálom. V tomto „novom normále“ spoločnosti prehodnocujú svoje stratégie dodávateľského reťazca, aby vyvážili efektívnosť, odolnosť a ideálnu úroveň zásob. Táto situácia naďalej zvyšuje celosvetový dopyt po skladoch a logistických službách,“ povedal na margo obchodných výsledkov Ming Mei, spoluzakladateľ a generálny riaditeľ spoločnosti GLP.