Nemecká automobilka Volkswagen predala v máji zhruba o tretinu áut menej, čo najvýraznejšie ovplyvnil vývoj v západnej Európe a Južnej Amerike. Svetlým bodom bol čínsky trh, na ktorom sa predaj vozidiel Volkswagenu zvýšil. Ako informoval nemecký koncern, vo svete predal 609 400 áut. V porovnaní s májom minulého roka to znamená pokles o takmer 34%.
Spoločnosť zaznamenala pokles predaja vo všetkých regiónoch okrem Číny. Na najväčšom automobilovom trhu sveta, ktorý sa z choroby COVID-19 postupne zotavuje, zvýšila automobilka predaj áut o 5,7% na 330 300 vozidiel. Údaje zahrnujú aj predaje v Hongkongu.
Spoločnosti sa však nedarilo na trhoch západnej Európy a ešte menej v Južnej Amerike, ktorá je momentálne epicentrom pandémie choroby COVID-19. Na trhoch západnej Európy klesol predaj Volkswagenu o 57% na 147.400 áut. V Severnej Amerike predala firma 52 800 vozidiel, čo predstavuje pokles o 39% a najhoršie sa vyvíjala situácia v Južnej Amerike. Na tomto trhu predala v máji iba 17 000 vozidiel, čo medziročne znamená pokles o 69%.
Od začiatku roka predal Volkswagen vo svete 3 089 000 áut. V porovnaní s prvými piatimi mesiacmi roka 2019 to predstavuje pokles o 30%. Z jednotlivých značiek spoločnosti najhoršie výsledky zaznamenala značka Seat. Predaj áut tejto značky klesol v máji medziročne o 65% na 19 100 vozidiel.