Spoločnosť Iveco víta rozhodnutie nemeckého parlamentného výboru pre dopravu o predĺžení výnimky z diaľničných poplatkov pre ťažké nákladné vozidlá na zemný plyn. Karl Holmeier, poslanec Nemeckého spolkového snemu a súčasne člen parlamentného výboru pre dopravu, potvrdil zámer kompetentných orgánov na predĺženie bezplatného používania nemeckých diaľnic pre ťažké nákladné vozidlá.
Ak nemecký spolkový snem a spolková rada podľa očakávaní návrh schvália, budú vozidlá s pohonom na stlačený a skvapalnený zemný plyn (CNG a LNG) s hmotnosťou nad 7,5 tony oslobodené do 31. decembra 2023 od diaľničných poplatkov. Toto predĺženie výnimky bezpochyby vítajú všetci dopravcovia prevádzkujúci na nemeckých národných i medzinárodných trasách ťažké nákladné vozidlá IVECO Natural Power, najmä kvôli geografickej centrálnej polohe krajiny, ktorá tvorí križovatku hlavných európskych diaľkových koridorov.
Výnimka z mýta ďalej zníži celkové náklady spojené s vlastníctvom nákladných vozidiel IVECO Natural Power (TCO), čo prinesie bezpochyby nezanedbateľné finančné výhody a vylepší návratnosť investícií do týchto vozidiel. Uvedené opatrenia, spolu s rozšírením distribučnej siete zemného plynu, výrazne podporia prechod na túto čistú a podstatne tichšiu technológiu.
Očakáva sa, že Nemecký spolkový snem a Spolková rada predĺžia do 31. decembra 2023 výnimku z diaľničných poplatkov (MAUT) pre vozidlá s hmotnosťou nad 7,5 tony s pohonom na zemný plyn, ktoré boli prvýkrát zavedené 1. januára 2019. To znamená, že ťažké nákladné vozidlá IVECO S-WAY NP a IVECO X-WAY NP budú aj naďalej jazdiť na nemeckých diaľniciach bezplatne, čo bezpochyby prinesie nezanedbateľný finančný prospech jednotlivým logistickým operátorom a stavebným firmám, ktoré majú tieto vozidlá vo svojich parkoch.
Thomas Hilse, prezident značky Iveco, v tejto súvislosti vyhlásil: „Správu, že výbor pre dopravu Nemeckého spolkového snemu predložil na parlamentné prerokovanie nový návrh na predĺženie výnimky z povinnosti platiť diaľničné poplatky pre ťažké nákladné vozidlá s pohonom na zemný plyn, určite vítame. Konečné rozhodnutie, ktoré sa očakáva v júni, budeme môcť považovať za spôsob uznania, že tieto technológie koncipované k nulovým emisiám sú ekologicky prínosné. Infraštruktúra pre vozidlá na skvapalnený zemný plyn sa neustále rozrastá a otvára sa čoraz viac nových čerpacích staníc, ako napríklad nedávno v Berlíne a Postupime.
Spolu s rozrastajúcou sa distribučnou sieťou a súčasnými vládnymi dotáciami na tento druh paliva by toto predĺženie výnimky bolo pre našich zákazníkov jasným signálom, že prechod na LNG je nezvratný a nezastaviteľný, a navyše v kombinácii s biometánom môže byť aj bez emisií.“
Nové vozidlo diaľkovej prepravy IVECO S-WAY NP plne prispôsobené na LNG predstavuje vozidlo, na ktoré sa výnimka jasne vzťahuje, pretože ide o jediné ťažké nákladné vozidlo špeciálne určené pre diaľkovú dopravu disponujúce najlepšími autonómnymi vlastnosťami na trhu s dojazdom až 1600 km. IVECO S-WAY, uvedené na trh v roku 2019, si veľmi rýchlo získalo obľubu medzi majiteľmi i vodičmi.
Iveco je priekopníkom v technológiách zemného plynu už viac ako 20 rokov, dôkazom čoho je špičkový rad vozidiel s pohonom na zemný plyn a tiež cenné skúsenosti získané v sieti obchodných zástupcov zabezpečujúcich servis pre viac ako 7000 týchto vozidiel predávaných po celej Európe. Už dnes distribučná sieť zemného plynu pokrýva hlavné dopravné trasy naprieč Európou a jej ďalšie rozširovanie naberá na dynamike, pričom sa očakáva, že počet čerpacích staníc na LNG sa do roku 2022 zvýši z 249 (evidované v roku 2019) na viac ako 450. Vozidlá prepravujúce náklady po nemeckých cestách a diaľniciach budú môcť nielen ťažiť zo samotnej výnimky z povinnosti platiť diaľničné poplatky, ale aj využívať prevádzkové výhody dobre rozvinutej infraštruktúry, ktorá bude v krátkodobom horizonte ďalej rozšírená, keďže nemecká spolková vláda považuje zemný plyn za kľúčový prvok realizácie svojej stratégie na dosiahnutie cieľov v oblasti životného prostredia.
Signál v prospech zavádzania technológií na zemný plyn v doprave prichádza nielen z Nemecka, ale aj zo susedného Rakúska, ktoré udelilo výnimku zo sektorového zákazu jazdy v Tirolsku práve nákladným vozidlám s pohonom na LNG. 1. januára 2020 navyše vstúpila do platnosti zmena daňových pravidiel vzťahujúcich sa na zemný plyn, s tým že LNG je teraz klasifikovaný ako plyn a teda už nie je predmetom dane z fosílnych palív.