Následky pandémie COVID-19 určitým spôsobom zasiahli každú jednu firmu vrátane aj spoločnosti Toyota Material Handling SK. Firmy skoro na týždennej báze prispôsobujú svoju stratégiu vývoju situácie a ľudia sa učia žiť s novými obmedzeniami. „V Toyota Material Handling Slovensko je bezpečnosť na prvom mieste. Preto sme už začiatkom marca tohto roku začali zavádzať prísne opatrenia na zamedzenie šírenia koronavírusu medzi našimi zamestnancami a rovnako aj v spojitosti s našimi klientami či dodávateľmi. Uvedomujeme si, akú zodpovednú úlohu zohrávajú naše produkty a služby v súvislosti s manipuláciou tovaru. Bez nasadenia našich kolegov by sme nemohli zabezpečiť potreby klientov,“ hovorí Viktória Prevužňáková, personálny manažér Toyota Material Handling SK.
Zamestnancov má spoločnosť v kancelárii aj v teréne, preto bolo dôležité sústrediť sa na potreby a riziká oboch skupín. Rôznymi komunikačnými kanálmi informovali kolegov o dôležitosti správnej hygieny rúk (s presným obrázkovým návodom), o účinkoch dezinfekčných gélov na alkoholovej báze, ktoré následne distribuovali všetkým zamestnancom. S ťažkosťami, no predsa sa im podarilo zabezpečiť jednorazové rukavice, ochranné masky, rúška a ešte pred zavedením ich povinného nosenia na verejnosti zaviedli toto opatrenie interne. Čo najväčšiemu počtu zamestnancov umožnili formu práce známu ako „home office“, ktorú ocenili najmä rodičia.
Vstup do priestorov spoločnosti Toyota Material Handling iným osobám ako vlastným zamestnancom je do odvolania zakázaný. „Výnimkou je dielňa, v ktorej to aj napriek určitým obmedzeniam bzučí ako v úli a kde sú naši zamestnanci každý deň vystavovaní kontaktu s vodičmi kamiónov z rôznych kútov Európy. Upravili sme procesy, prispôsobili priestory, poučili zamestnancov a ide to. Kolegovia v teréne sú naši firemní hrdinovia v prvej línii spolu so zdravotníkmi, predavačmi, policajtmi a vojakmi. Ani jeden doposiaľ neodmietol nastúpiť do práce, kde počas dňa navštívi servisný technik aj viacero prevádzok našich klientov. Aj tu sme museli pozmeniť pracovné procesy tak, aby nedochádzalo k osobným kontaktom a kolegovia používajú výlučne svoje pracovné nástroje. Všetko, samozrejme, prebieha za dodržiavania zvýšených hygienických opatrení.“
Sťažené pracovné podmienky a vôbec súčasná globálna pandémia majú dopad aj na psychiku ľudí. Vo firme preto sa snažia o pravidelnú komunikáciu a informovanosť zamestnancov. Vedia ako sa spoločnosti darí, vedia aké alternatívy čakajú v prípade, že sa situácia zhorší, či naopak zlepší. „Dodáva nám to sebavedomie, nádej a silu pokračovať v našej práci a prijímať určité prekážky s vedomím, že to má zmysel. Klopem všetkými desiatimi na drevo, že to zvládame bravúrne a zatiaľ sme v našej Toyota rodinke všetci COVID-19 negatívny,“ dodáva Viktória Prevužňáková.
Authorization