Poradensko-technologická spoločnosť Aimtec dodáva svoje riešenia bez nutnosti stretnutia zákazníka a dodávateľa. Firma týmto krokom umožňuje aj v aktuálnej zložitej situácii nasadenie nových softwarových riešení a tým zefektívnenie výroby a internej logistiky. Digitalizácia a automatizácia, na ktorú sa Aimtec zameriava, môže firmám výrazne pomôcť pri opätovnom rozjazdu výroby alebo pri ďalšej podobnej situácii, aká je teraz v súvislosti s celosvetovou pandémiou koronavírusu.
„Už skôr sme vzdialenú dodávku aplikovali všade, kde to bolo možné. Napriek tomu naši konzultanti a vývojári cestovali veľmi často, a to predovšetkým pri analýzach, integračných testoch a spúšťaní systémov do ostrej prevádzky, aby poskytli podporu priamo na mieste. To momentálne nie je možné a preto sme vypracovali proces dodávky projektov plne na diaľku,“ vysvetľuje Rostislav Schwob, supply chain solutions director spoločnosti Aimtec. Riešenia pre riadenie a plánovanie výroby, skladové hospodárstvo, kontrolu kvality a ďalších oblastí vo výrobe a logistike tak môžu firmy nasadiť jednoducho za pomoci nástrojov, ako sú napríklad digitálne dokumentácie alebo cloudového testovacieho prostredia. Konzultanti Aimtecu sú k dispozícii prostredníctvom videokonferencií.
„Pre úspešnú implementáciu riešení je pri vzdialenej dodávke tým na strane nášho zákazníka a jeho aktívne zapojenie dôležitejšie ako kedykoľvek skôr,“ hovorí Petr Eret, senior business consultant v spoločnosti Aimtec a dodáva: „Našou cenenou pridanou hodnotou je nastavenie systémov na mieru zákazníckych procesov. Pri úvodnej analýze sme vždy prechádzali prevádzku zákazníka, aby sme všetko správne pochopili. Dnes osobnú prehliadku nahradzujeme videoprehliadkou v reálnom čase a zákazníka tak nezväzuje ani aktuálne obmedzené cestovanie.“
Ďalšie fázy projektu, ktorými sú nastavenie systémov a prototypovanie, sa presun ku kompletne vzdialenej dodávky nedotkne. Zákazníci budú mať stále možnosť využívať tréningové videá i testovaciu aplikáciu v cloude. Tím Aimtecu bude takisto k dispozícii pre otázky, dodatočné školenie a ďalšie kroky. Najväčšou zmenou tak bude samotné spustenie systému, kedy bývali konzultanti vo väčšine prípadov prítomní priamo na mieste. „Pre vzdialenú dodávku máme pripravené podrobné postupy a naši zákazníci celým procesom prevedieme, aby sme zaistili úspešné nastavenie a spustenie všetkých systémov i hardwaru. Z predchádzajúcich skúseností vieme, že je to možné a veríme, že týmto krokom umožníme implementáciu nových softwarových riešení, ktoré môžu našim zákazníkom pomôcť zefektívniť ich procesy,“ dodáva Eret.