Vývoj posledných týždňov jasne ukázal, aké je pre obchodníkov výhodné mať možnosť predaja prostredníctvom rôznych predajných kanálov (predovšetkým, pokiaľ majú dobre fungujúci internetový obchod, ktorý môže čiastočne suplovať predaje v kamenných predajniach). Nakupovanie cez internet má ale i svoje špecifiká pokiaľ ide o logistiku a najmä o spätnú logistiku, teda spracovanie vráteného tovaru. Riešením situácie môže byť napríklad zavedenie automatizácie.
Podľa štatistických údajov je vrátené najmenej 20% tovaru nakúpeného cez internet (v čase sviatkov môže toto číslo presiahnuť až 20 a u luxusného tovaru až 50%). Do veľkej miery je pritom možné reklamáciám predchádzať, pretože až v 23% prípadov je dôvodom nesprávne vychystaný tovar (pri vyskladňovaní objednávky bola odobraná nesprávna položka alebo nesprávny počet položiek). Spoločnosť Kardex, výrobca automatizovaných skladových systémov, prichádza s návrhom hneď niekoľkých riešení ako efektívne manipulovať a opätovne uskladniť vrátený tovar. Možno bude príklad z praxe inšpiráciou aj pre vás…