K zástupu tých, čo aktívne pomáhajú v čase pandémie koronavírusu, sa pridáva aj pivovarnícka spoločnosť Heineken Slovensko. Pomocnú ruku podáva prostredníctvom rôznych aktivít, pričom jej cieľom je aktívne prispieť k zníženiu dopadu súčasných obmedzení na Horeca segment, podporiť umenie a kultúru, ako aj pomôcť pracovníkom v prvej línii či domovskému mestu hurbanovského pivovaru. Spoločnosť ohlásila pomoc na globálnej úrovni. V nadväznosti na výzvu Medzinárodného hnutia Červeného kríža a Červeného polmesiaca venovala 15 miliónov eur na pomoc v boji so šíriacim sa ochorením COVID-19 pre najzraniteľnejších ľudí v Afrike, Ázii a Latinskej Amerike.
Pivovarnícka spoločnosť sa angažuje aj na lokálnej úrovni formou podporných projektov, výnimkou nie je ani Slovensko. „Súčasné dni nám ukazujú, že vzájomná pomoc, podpora a súdržnosť sú dôležitejšie než kedykoľvek predtým. Keďže sme súčasťou potravinárskeho priemyslu, ponúkli sme ľuďom v prvej línii pitný režim z portfólia našich produktov Zlatý Bažant 0,0%. Zároveň sme sa zapojili do iniciatívy Kto pomôže Slovensku. Naša pozornosť sa rovnako tak upriamuje smerom k domovu nášho pivovaru, Hurbanovu, ako aj k odvetviu Horeca, ktoré zažíva neľahké obdobie,“ hovorí Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko.
Zmierniť dopady obmedzení a zamedziť zanikaniu prevádzok má za cieľ iniciatíva #podporsvojpub, ktorá sa spustila pred Veľkou nocou pod záštitou Slovenského združenia výrobcov piva a sladu. Jedným z jej zakladajúcich členov je Heineken Slovensko. „Podniky sa môžu registrovať prostredníctvom internetovej stránky podporsvojpub.sk. Zákazníci môžu následne podporiť svoj obľúbený podnik zakúpením poukazu na budúcu konzumáciu, ktorý si budú môcť uplatniť po opätovnom otvorení prevádzok. Cieľom iniciatívy je zabezpečiť finančnú likviditu Horeca prevádzok počas tohto neľahkého obdobia a vytvoriť nové príležitosti pre návštevy podnikov po ich znovuotvorení,“ vysvetľuje Helena Windisch.
Spoločnosť spolu so svojou značkou Zlatý Bažant je podľa Heleny Windischovej veľkým fanúšikom kultúry a umenia, dlhoročne ho podporuje a prináša širokému publiku. A pokračuje aj teraz ako generálny partner online festivalu Plody doby. Vystúpenia slovenských hudobníkov si bude môcť zdarma vychutnať každý priamo v pohodlí svojho domova. Projekt má za cieľ pomôcť slovenským umelcom v neľahkých časoch. Líder na slovenskom pivnom trhu nezabudol ani na domov svojho pivovaru – mesto Hurbanovo, ktorému v prvej fáze pomoci zabezpečil ochranné rúška. Snaženie o aktívnu pomoc tým ale nekončí.
Heineken Slovensko venovala zdravotníckemu personálu v „červených zónach“ v nemocniciach a vodičom MHD v Bratislave pitný režim v podobe produktov Zlatý Bažant 0,0% a Zlatý Bažant Radler 0,0%. Zlatý Bažant sa zároveň formou finančného príspevku zapojil do iniciatívy „Kto pomôže Slovensku“. Financie budú použité na nákup dezinfektora vzduchu, ktorý chráni zdravie lekárov aj pacientov v nemocnici. Okrem toho je Heineken Slovensko pripravený dodať nemocniciam preformy zo svojich PET fliaš, ktoré sa dajú využiť na uskladnenie odobratých vzoriek pacientom s podozrením na ochorenie COVID-19.