Líder českého aj slovenského e-commerce Alza.cz prechádza na novú platobnú platformu. Všetky platby online aj prostredníctvom terminálov pre ňu už spravuje holandská firma Adyen, pre ktorú je spolupráca s Alzou významným krokom pri vstupe na český a slovenský trh. Nový provider prináša e-shopu výrazné zníženie administratívy, lepší dohľad i reporting, väčší pružnosť pri zavádzaní zmien i stabilitu v aktuálnych krízových dobách. Zákazníci môžu naďalej voliť medzi všetkými obľúbenými platobnými metódami.
Pre zmenu poskytovateľa platobnej brány sa Alza rozhodla hlavne kvôli stále vzrastajúcej obľube online platieb u zákazníkov – už minulý rok tvorili cez 50% všetkých transakcií v e-shope a v dobe pretrvávajúcej pandémie koronavírusu ich podiel ešte výraznejšie raste. Cieľom bolo nájsť nového partnera, ktorý bude pružnejšie a rýchlejšie reagovať ako na tento vývoj, tak aj na rast celej firmy a jej zahraničnú expanziu.
Dôvodom bolo aj zjednotenie providera pre terminály i online platby vo všetkých krajinách, kde Alza pôsobí. „Na nového providera sme mali veľmi vysoké požiadavky. Hľadali sme systém, ktorý nám prinesie dostatočne vysokú konverziu, nižší podiel administratívy a zároveň nám umožní s ním sofistikovane pracovať a prispôsobovať ho našim potrebám,“ hovorí finančný riaditeľ Alza.cz Jiří Ponrt a dodáva: „Pre e-shop našej veľkosti potrebujeme partnera, ktorý nám pomôže optimalizovať aj dátový tok a dokáže pružne reagovať na zmeny.“