Dopady koronavírusu viedli k nedostatočnej prepravnej kapacite medzi Európou a Čínou. Poskytovateľ logistiky nedávno predstavil dve nové týždenné priame LCL spojenia medzi Linzom a Xi’anom a tiež medzi Duisburgom a Hefei. Mnohí zákazníci využívajú železničný servis s tranzitným časom okolo 16 dní. V dôsledku krízy spôsobenej COVID-19 a narušeniu dodávateľských reťazcov, viedol dopyt po rýchlejšom spôsobe nákladnej dopravy než je námorná preprava, k silnému posilneniu „železnej“ Hodvábnej cesty. Výrazne sa zvýšili aj prepravné sadzby z Európy do Číny prostredníctvom leteckej a námornej nákladnej dopravy. Mnoho spoločností hľadá alternatívy na zabezpečenie prepravy dôležitých zásielok nielen z ale aj do Ázie. cargo-partner rozpoznal potrebu atraktívnych a spoľahlivých alternatív k bežným trasám a ponúka celý rad ďalších možností.
Z Linzu do Xi’anu každý piatok
Jednou z nich je nový týždenný zberný železničný servis odchádzajúci každý piatok z rakúskeho Linzu do mesta Xi’an. Táto služba zahŕňa vyzdvihnutie zo strednej a východnej Európy, ako aj distribúciu po celej Číne. Tranzitné časy pre toto spojenie sú v priemere okolo 16 dní. Vďaka priamej preprave bez prekládky umožňuje priama LCL služba cargo-partner rýchly door-to-door tranzitný čas a pomáha predchádzať rizikám vykládky a prekládky.
Z Duisburgu do Hefei každú sobotu
Okrem toho bola týždenná ponuka železničnej dopravy rozšírená o zbernú službu z Duisburgu v Nemecku do mesta Hefei v centrálnej Číne. Zásielky je možné vyzdvihnúť prostredníctvom hustej siete cargo-partner hubov v celom regióne západnej Európy vrátane Talianska. Prvý kontajner bol naložený pred troma týždňami v Duisburgu a odišiel 21. marca, druhý kontajner nasledoval o týždeň neskôr. Tranzitný čas do Hefei je približne 16 dní. Moderné nástroje na sledovanie GSM zabezpečujú transparentnosť v celom dodávateľskom reťazci.
Zabehnutý FCL a LCL servis z Číny
Popri nových servisoch prevádzkuje cargo-partner pravidelné LCL linky zo Šanghaja, Shenzhenu a Tianjinu. V spolupráci so spoločnosťou METRANS využíva spojenie z Číny do Poľska a následne do Českej Třebovej, odkiaľ vozí kontajnery priamo do Dunajskej Stredy, kde má poskytoveteľ logistiky vlastné sklady prepojené s kontajnerovým. Pozitívom je, že v dôsledku zníženej frekvencie osobných vlakov sa skrátil aj tranzitný čas. Aktuálne má door-to-door FCL servis z Číny do Európy tranzitný čas len 18-22 dní.
Dlhoročné znalosti “železnej Hodvábnej cesty”
“Nová „železná“ Hodvábna cesta je príbehom úspechu už dlho, a to aj pred súčasnou krízou. Sme presvedčení, že v budúcnosti to bude ešte dôležitejšie – nielen pri preprave z východu na západ, ale aj pri preprave na východ.“ zhodnotil CEO cargo-partner, Stefan Krauter. Spoločnosť organizuje celokontajnerovú a konsolidovanú železničnú prepravu medzi Áziou a Európou viac ako pól dekády a má dlhoročnú povesť skúseného poskytovateľa železničnej dopravy cez „Novú Hodvábnu cestu“. Objemy a rutingy zabezpečované poskytovateľom logistiky neustále rastú.
Medzi služby železničnej dopravy cargo-partner patrí door-to-door distribúcia a skladovanie s celým radom služieb s pridanou hodnotou, ako je vykládka, paletizácia a zabezpečenie kontajnerov, komplexná podpora colného odbavenia a odborné znalosti v Európe a Číne. Keďže železničná doprava je až o 50% rýchlejšia ako námorná a až o 60% nákladovo efektívnejšia ako letecká nákladná doprava, nie je prekvapujúce, že z tejto alternatívy ťaží stále viac zákazníkov cargo-partner. Nízka stopa CO₂ je vítaným vedľajším efektom.
Foto cargo-partner / Esther Horvath)