V rámci komplexnej digitalizačnej stratégie využíva poskytovateľ logistiky svoju silnú internú IT kompetenciu na prepojenie so systémami svojich klientov, automatizáciu procesov a zefektívnenie spolupráce prostredníctvom elektronickej výmeny údajov. Značný počet klientov cargo-partner využíva automatizované riešenia na výmenu údajov, aby šetrili čas, znížili administratívne náklady a minimalizovali náklady.
Rakúsky výrobca vstrekovacích strojov ENGEL využíva iLogistics centrum cargo-partner pri letisku Viedeň. Popri návrhu skladov na mieru a úzko zosúladených procesov bolo medzi systémom cargo-partner pre riadenie skladu (WMS) a systém plánovania podnikových zdrojov spoločnosti ENGEL (ERP), zriadených aj 20 rozhraní EDI. Dátové spojenia pokrývajú celý rad procesov, od zasielania objednávok prepravy a odosielania potvrdení až po správu skladových zásob a dokumentov pre colné odbavenie. Vďaka optimalizovanému návrhu procesu bol prenos 27 000 skladových položiek z troch predchádzajúcich lokácií do iLogistics centra cargo-partner dokončený bez incidentu za štyri mesiace.
Výrobca elektrického náradia Makita je ďalším zákazníkom, ktorý využíva iLogistics centrum cargo-partner pri letisku Viedeň a ťaží z jeho blízkosti k rakúskej centrále spoločnosti. Aby sa umožnilo rýchle spracovanie colných vyhlásení, cargo-partner vytvoril EDI prepojenie, ktoré automaticky prenáša colné údaje spoločnosti Makita do rakúskeho colného systému. Po konečnom schválení špecialistom na colné vybavenie sa údaje zašlú rakúskemu spolkovému ministerstvu financií. Týmto spôsobom spoločnosť Makita ťaží z rýchlejšieho prepustenia rakúskeho daňového úradu a spoľahlivej archivácie colných dokladov.
Medzinárodný výrobca motorov využil cargo-partner EDI kompetencie na automatizáciu procesu schvaľovania interných faktúr. Elektronická faktúra EDI posiela všetky transportné faktúry za leteckú a námornú prepravu priamo do systému zákazníka. Údaje sa automaticky porovnajú s pôvodnou cenovou ponukou a ak dôjde k pozitívnej zhode, faktúra sa schváli a prevedie na účtovné oddelenie zákazníka. Pretože cargo-partner pre tohto zákazníka vytvára približne 250 faktúr mesačne, EDI umožňuje klientovi ušetriť značné množstvo času pri manuálnej kontrole faktúr.
Jeden z popredných európskych maloobchodníkov pre kutilov ťaží z riešenia EDI, ktoré spoločnosti pomáha každoročne sledovať tisíce zásielok z Ázie do Európy. Po vytvorení EDI prepojenia IT tímom cargo-partner, sa všetky aktualizácie posielajú spoločnosti akonáhle boli vytvorené vo vlastných systémoch cargo-partner, alebo prijaté priamym spojením EDI s dopravcami. Týmto spôsobom je zákazník vždy informovaný o dôležitých informáciách, ako sú odhadovaný a skutočný čas odchodu a príchodu do prístavov, čo spoločnosti pomáha rýchlo reagovať pri vybavovaní ďalších prepravných krokov.
„S cargo-partner EDI a API službami poskytujeme sofistikovaný integrovaný balík na pokrytie potrieb zákazníka v oblasti automatizácie procesov. Naše IT tímy neustále pracujú na rozširovaní a optimalizácii našej škály riešení a čoraz viac klientov spája svoje systémy s našimi za účelom automatickej výmeny dát,” dodáva Christian Polanyi, chief information officer v cargo-partner. Spomínané riešenia automatizovanej výmeny dát okrem zrýchľovania obchodných procesov znižujú náklady na manipuláciu, minimalizujú riziko chýb a zlepšujú celkovú spokojnosť zákazníkov vďaka vyššej kvalite procesov a rýchlej spätnej väzbe.