Automatizácia procesov výmeny údajov je účinný spôsob zefektívnenia komunikácie a podpory hladkého priebehu operácií v rámci dodávateľského reťazci. Pri dosiahnutí tohto cieľa sa cargo-partner spolieha na EDI a API prepojenia. Tie sa dajú vytvoriť na rôzne účely: prepravné a nákupné objednávky, aktualizácie zásielok a vyrovnanie faktúr, colné odbavenie, preprava zásielok a logistika skladu.
Pre spoločnosť Nuki Home Solutions, inovatívneho rakúskeho výrobcu inteligentných systémov zamykania dverí, vytvoril cargo-partner EDI prepojenie, ktoré plne automatizuje proces objednávky a dodania. Objednávky sa prenášajú z internetového obchodu spoločnosti Nuki do systému riadenia skladu cargo-partner. Hneď ako je zásielka pripravená na odoslanie, systém odošle automatickú odpoveď späť do Nuki. Odtiaľ sú informácie o sledovaní preposlané koncovému klientovi, aby mohol sledovať trasu svojej zásielky.
Najnovšie cargo-partner predstavil nové API riešenie pre balíkové zásielky, ktoré umožňuje zákazníkom zadávať balíkové objednávky, tlačiť prepravné štítky, štítky na vrátenie a prijímať informácie o sledovaní zásielok pre vedúcich poskytovateľov balíkových služieb.