Bratislavský závod Volkswagen Slovakia získal ocenenie „Transformer of the Year“ za najväčší posun v rámci zvyšovania efektivity spomedzi všetkých výrobných závodov značky Volkswagen dosiahnutý v priebehu minulého roka. Člen predstavenstva značky Volkswagen pre produkciu a logistiku Andreas Tostmann odovzdal ocenenie predsedovi predstavenstva Volkswagen Slovakia a členovi predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia Oliverovi Grünbergovi.
„Zvyšovanie efektivity je jedným z hlavných pilierov stratégie zameranej na zvyšovanie konkurencieschopnosti Volkswagen Slovakia. Zisk ocenenia dokazuje, že naše nasadenie v predchádzajúcom roku sa vyplatilo a som presvedčený, že nám pomôže v boji o nové produkty,“ povedal Grünberg. Tostmann pochválil kolegov, ktorí podľa neho prispeli s veľkou angažovanosťou a odbornosťou k tomu, aby bola výroba v závode efektívnejšia. Je presvedčený, že ocenenie si vo veľmi silnej konkurencii oprávnene zaslúžili. „Našliapnuté smerovanie si chceme a so zreteľom na budúcnosť musíme dôsledne udržať. To platí obzvlášť na pozadí globálnej ekonomickej a politickej neistoty a naďalej sa zostrujúceho konkurenčného boja,“ dodal Tostmann.
Bratislava súťažila v konkurencii 15 závodov značky Volkswagen. V priebehu roka 2019 boli hodnotené štyri oblasti, a to efektivita, kvalita, procesy a výmena skúseností a zlepšovacích návrhov s inými závodmi. Vďaka nasadeniu tisícok zamestnancov sa dostal bratislavský závod Volkswagen Slovakia, ktorý vyrába 8 modelov vozidiel 5 značiek, na prvú priečku. Zvýšenie efektivity závodov je jedným z hlavných cieľov stratégie značky Volkswagen pre produkciu a logistiku, ktorá bola predstavená na začiatku minulého roka. Do roku 2025 majú byť všetky závody o 30 % efektívnejšie, pričom Volkswagen Slovakia si predsavzal naplniť tento cieľ z veľkej časti už do konca roka 2020.
Automobilový priemysel zažíva náročné obdobie. V neľahkých podmienkach je hlavnou úlohou vedenia bratislavskej automobilky získať nové produkty a zabezpečiť tak budúcnosť závodu, a tým aj stabilitu pracovných miest. „V bratislavskom závode sme urobili všetko preto, aby sme splnili ciele a mal tú najlepšiu východiskovú pozíciu pri rozhodovaní o pridelení nových produktov jednotlivým závodom. V minulom roku sme sa s tým najväčším nasadením pustili do zvyšovania efektivity a zároveň sa nám podarilo uzavrieť kolektívnu zmluvu, ktorou sme dokázali koncernu našu stabilitu,“ konštatoval Grünberg s tým, že dôležitú rolu hrá aj atraktivita podnikateľského prostredia. „Napriek intenzívnej snahe mnohých podnikateľských subjektov a konštruktívnym návrhom na zlepšenie podnikateľského prostredia zo strany zamestnávateľov k pozitívnym rozhodnutiam doposiaľ neprišlo. Preto naďalej apelujeme, aby boli prijímané také rozhodnutia, ktoré pomôžu prekonať podnikom náročné časy.“