Na česko-slovenskom území je málo spoločností, ktoré poskytujú takú širokú paletu logistických služieb, ako skupina Geis. Vďaka tomu, že autá so žltou kockou sú neprehliadnuteľné a systémové prepravy zahŕňajú aj oblasť B2C, je skupina vnímaná hlavne ako prepravcu balíkových a paletových zásielok, a to veľakrát aj u odbornej verejnosti. Napriek tomu k jej veľmi významným produktom patrí kontraktná logistika. O rozhovor na túto tému sme požiadali Mgr. Milana Belka, ktorý v Geise pracuje na pozícii riaditeľ business development – logistika.
Čo stojí za úspechom kontraktnej logistiky skupiny Geis?
„Kontraktná logistika je produktom, s ktorým skupina Geis vstúpila na český trh už začiatkom deväťdesiatych rokov a odvtedy sa stále rozvíja ako v Česku, tak aj na Slovensku. Hlavný prínos v rámci našej spoločnosti vidíme v tom, že poskytujeme našim zákazníkom plnohodnotný servis. To znamená, že sme schopní efektívne zabezpečiť kompletný tok tovaru od dodávateľa cez sklad až ku koncovému zákazníkovi bez ohľadu na destináciu. O každom kroku v rámci tohto reťazca má náš zákazník on-line informáciu a môže do celého procesu aktívne vstupovať a meniť svoje zadania. To by samozrejme nešlo bez softvéru, ktorý je vyvinutý priamo pre naše potreby a umožňuje interaktívnu komunikáciu s našimi klientmi.
Môžete bližšie popísať možnosti, ktoré kontraktná logistika ponúka?
Geis zabezpečuje v kontraktnej logistike jednoduché úkony ako je príjem / výdaj paliet a balíkov, skladovanie tovaru, ale aj veľmi zložité logistické projekty, do ktorých spadá napríklad outsourcing logistiky zákazníka vrátane vedenia skladu všetkého materiálu, dodávka dielov k výrobným linkám klienta, odber hotových výrobkov, ich skladovanie, balenie a distribúcia ku koncovým príjemcom. Ďalšou ukážkou sú úspešné komplexné riešenia logistiky pre väčších a stredných hráčov v oblasti e-commerce. Zabezpečujeme tieto služby zákazníkom z rôznych oblastí ako napríklad z elektroniky, textilu, kozmetiky, či drogérie ale aj potravín.
Ako môže teda vyzerať spolupráca so zákazníkom?
Naša spolupráca so zákazníkom prebieha na dvoch úrovniach. Jeho objednávka bude priradená do našich skladov s využitím synergií s už existujúcimi projektmi (multi-user riešenie). Druhou možnosťou je zabezpečenie nových skladových priestorov v lokalite podľa požiadaviek zákazníka, vrátane naprojektovania, plného vybavenia a prevádzky. Do tohto riešenia spadá aj vnútropodniková logistika, ktorú realizujeme priamo v prevádzkach zákazníka.
Už ste sa zmienil o dôležitosti softvéru, respektíve IT riešení. Môžete váš systém viac priblížiť?
„Všetky logistické prevádzky skupiny Geis na Slovensku, v Českej republike, Nemecku a v Poľsku štandardne riadi náš WMS „LFS 400 “ prevádzkovaný na platforme IBM. Vývoj a neustále zdokonaľovanie, vrátane tvorby vlastných softvérových nadstavieb, zabezpečuje tím našich IT špecialistov. Výhodou takto upravovaného systému je jeho maximálna flexibilita voči zákazníckym požiadavkám a prakticky neobmedzená konektivita s akýmkoľvek ERP systémom zákazníka.
Všetky skladové jednotky a lokácie sú evidované na báze čiarových kódov, využívané sú zákaznícke EAN kódy alebo vlastné jedinečné čiarové kódy, ktoré pracovníci v sklade načítajú mobilnými zariadeniami. WMS riadi všetky logistické činnosti skladu, od príjmu až po expedíciu hotových objednávok do vlastného distribučného systému.
Ponúkate alebo zabezpečujete v rámci kontraktnej logistiky aj nejaké ďalšie služby?
Projekty kontraktnej logistiky zahŕňajú tiež obalové riešenia. Špeciálne oddelenie sa zaoberá vývojom efektívneho balenia, optimalizáciou nákladov na obal, výrobou a dodávkou obalových materiálov, od kartonáže cez drevené obaly (EUR palety, atypické palety, preklady, debny) až po špeciálne prepravné balenie, napríklad vysoko profesionálne balenie pre zaoceánske prepravy.
Ako vidíte, skupina Geis vie nielen jednoducho skladovať, ale je pripravená zabezpečiť svojim zákazníkom profesionálny servis v rámci celého logistického reťazca.