Medzinárodný poskytovateľ logistických služieb DACHSER Czech Republic nasadil ďalší cestný vlak, tzv. Road train na pravidelnej linke. Veľkokapacitné vozidlá na pravidelných denných linkách medzi Ostravou a Brnom majú o 40 percent vyššiu kapacitu ako súčasné súpravy s dvoma výmennými nadstavbami, ktoré na linkách doteraz jazdili.
Cestný vlak je cez 25 metrov dlhá súprava s návesom a výmennou nadstavbou a maximálnou kapacitou 104 paliet. Jeho nasadenie na české cesty podlieha schváleniu Ministerstva dopravy a Polície Českej republiky. Legislatíva umožňuje pohyb súpravy iba po stanovenej trase na diaľničných ťahoch bez kríženia železničných koridorov. DACHSER prepravuje cestnými vlakmi aj nebezpečný tovar, takže aj táto skutočnosť bola predmetom schválenia. V spoločnosti DACHSER sú cestné vlaky využívané už v niekoľkých európskych krajinách. Jedinou nevýhodou, ktorá sa týka všetkých krajín je, že tieto veľkokapacitné súpravy možno užívať len pre národné prepravy.
„V neustálej optimalizácii prepráv vidíme cestu k trvalo udržateľnému rozvoju v celej logistickej brandži,“ hovorí Jan Polter a dodáva: „Minimalizácia prázdnych kilometrov bez nákladu, maximálne vyťaženie vozidiel a vysoké štandardy prepravné techniky sú podľa nás cestou, ako udržateľným spôsobom uspokojiť vysoký dopyt po kvalitných prepravných službách.“
Optimalizácia prepráv
Konsolidácia a optimálne vyťaženie liniek je jednou z hlavných priorít divízie pozemných prepráv DACHSER European Logistics. Pravidelné linky zbernej služby sú interne monitorované a optimalizované a spoločnosť v rámci zbernej služby dosahuje ich výborné vyťaženie. Okrem toho používa DACHSER Slovakia pre zásobovanie na tzv. Poslednú míľu už niekoľko rokov tzv. Prejazdné súpravy, ktoré umožňujú nakládku a vykládku oboch nákladných jednotiek naraz, sú efektívne pre svoju flexibilitu a predovšetkým pre vyššiu kapacitu, než je tomu pri bežných rozvozových vozidlách.