Ekonomický rast na Slovensku je stále vysoký. Rekordy láme i zamestnanosť. Slováci zarábajú viac, čo znamená, že aj viac spotrebujeme. Slovensko je lídrom vo výrobe automobilov na obyvateľa a produkcia sa bude naďalej zvyšovať. Dokonca sme stále zaujímaví pre investorov, čo znamená ďalšie zvyšovanie výroby, nové pracovné miesta a rast životnej úrovne a spotreby.
Zdá sa, že je všetko v poriadku. Investori sú (čiastočne) spokojní s podmienkami v našej krajine, vláda si mädlí ruky, pretože rast výroby a vyššia zamestnanosť znamená viac peňazí do štátnej kasy. Spokojní sú aj ľudia, pretože vďaka rastu reálnych miezd si môžu viac dovoliť. No a v neposlednom rade sa tešia aj obchodníci, ktorým každoročne rastú tržby a tým aj zisky.
Zdanie však klame. Slovenská dopravná infraštruktúra poriadne pokrivkáva za rýchlosťou ekonomického rastu. Logistcii a špeditéri majú čo robiť, aby naplánovali prepravy komponentov, či tovaru do výrobných závodov a obchodov. Cesty sú totiž preplnené a diaľnice pravidelné upchané. Logistické firmy teda majú čo robiť, aby túto situáciu zvládli bez toho, aby nespôsobili zastavenie výroby v niektorom podniku. O deravej diaľničnej sieti vedeli všetky vlády, nikdy však v rozpočte nenašli dosť peňazí, aby sa výstavba zrýchlila. Tak ako človek potrebuje krvný obeh, tak logistika potrebuje cesty. Ak sa raz jedna tepna upchá, organizmus môže skolabovať.