Minister dopravy a výstavby Arpád Érsek je v zložitej situácií, kedy musí riadiť jeden z najväčších a zároveň aj najnáročnejších rezortov. Podľa predsedu vlády SR Petra Pellegriniho sa mu to darí, ale stojí pred ním ešte veľa výziev, ktoré treba vyriešiť, aby sa situácia v doprave aj naďalej zlepšovala. Počas kontrolného dňa na ministerstve dopravy sa zhodli na tom, že osobitnú pozornosť treba venovať nielen diaľniciam a železniciam, ale aj cestám prvej triedy, ktoré sú pre ľudí mimoriadne dôležité.
„S pánom premiérom sme sa rozprávali o tom, že budeme spoločne hľadať systémové riešenia ako zvýšiť rozpočet na opravu a údržbu ciest prvej triedy. Mohlo by ísť až o sumu 200 miliónov eur počas nasledujúcich štyroch rokov,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek.
Témou rokovaní bola aj situácia na železniciach a vo vlakoch, ktoré sa postupne modernizujú. Aj keď sa tu stále vyskytujú problémy, tie sa postupne riešia. Premiér ocenil zavedenie vlakov zadarmo a zároveň podporil ministrov prístup, ktorý chce zlepšiť rýchlosť reakcii štátnej železničnej spoločnosti v prípade mimoriadnych udalostí.
Medzi ďalšie úspechy Slovenska v pôsobnosti ministerstva dopravy patria aj rekordné čísla v oblasti cestovného ruchu. Podľa štatistík má každý Slovák svojho turistu. Ďalším bodom spoločného rokovania bola pokračujúca príprava stavebného zákona, ktorý zjednoduší stavebné procesy.
Premiér a minister sa zhodli na prínose projektu Hodnota za peniaze, aj keď odborné tímy ÚHP a ministerstva nemajú vždy rovnaký pohľad na optimálne riešenie. V prípade technických rozporov o veľkých projektoch, ktoré posudzuje aj Útvar hodnoty za peniaze, by mohla rozhodovať vláda.