Keď sa darí ekonomike, tak sa logicky darí aj logistike. Rastie výroba, prichádzajú noví investori, darí sa e-commerce. Prosperujúce podniky sú zavalené objednávkami, robotu majú aj dodávatelia a subdodávatelia, samozrejme, keď sa darí firmám, darí sa aj zamestnancom. Rast miezd je badateľný v každom sektore. Vyššie platy zase logicky znamenajú väčšiu spotrebu. Ľudia toľko nešetria, ale neváhajú otvoriť peňaženky v obchodoch. Tešia sa aj e-shopy, ktoré sú v čoraz väčšej obľube. Rastie výroba, rastie spotreba, rastie logistika.
To však znamená aj viac kamiónov na cestách. Ľudia akoby si neuvedomovali, že tovar sa zázrakom neobjaví v ich predajni, ale že ho niekto musel doviezť. Samozrejme, objavia sa i hlasy o preložení tovaru na železnicu. Áno, je to možné. Ale nie všetko a za každých okolností. Nemôžu si ho dovoliť firmy, fungujúce v režime JIT a JIS, ani obchody. Vie si niekto predstaviť, ako by mu rohlíky do obchodu doviezol vlak?
Problémom je i cestná infraštruktúra ma Slovensku. Termín dokončenia diaľnice z Bratislavy do Košíc sa neustále odkladá. Cesta z hlavného mesta do Banskej Bystrice je super, za Bystricou však akoby končil svet. Orava sa plánovaného obchvatu stále nedočkala, namiesto toho sa rozpadajú mosty cez rieku. Stále sa akosi zabúda na to, že tá úzka dvojprúdovka, lemovaná dedinkami, je vlastne hlavným ťahom na Poľsko.
Vodiči nákladných áut sú len tým viditeľným, na kom si občania môžu vyliať zlosť. Zabúdajú však, že za množstvom problémov sú iní, ktorí zanedbali výstavbu potrebnej infraštruktúry, ktorá by odbremenila preťažené cesty.