Už jedenástykrát sa po celom Slovensku v stredu 30. mája stretnú deti v knižniciach, v školách a na ďalších miestach pri spoločnom čítaní. Projekt „Čítajme si“ odštartuje úderom deviatej a čitateľský maratón potrvá až do 15. hodiny. Vlani, kedy prebehol jubilejný desiaty ročník, sa do neho zapojilo viac než 46.000 detí.
Cieľom tejto najväčšej čitateľskej akcie v republike je poskytnúť deťom zážitok zo zdieľania fantastických príbehov a ukázať im, že dobrodružstvo sa dá zažiť nielen na internete a na sociálnych sieťach, ale aj nad knižnými stránkami. Čítanie totiž podľa odborníkov na detskú dušu podnecuje fantáziu a predstavivosť, schopnosť rozlišovať medzi dobrom a zlom, vzbudzuje emócie a učí s nimi deti zaobchádzať. Okrem toho má výrazne pozitívny vplyv na rozvoj slovnej zásoby, vzájomnú komunikáciu, koncentráciu a kreativitu.
Organizátorom projektu, ktorý sa prvýkrát konal v roku 2008 za účasti necelých troch tisíc detských predčitateľov, je Linka detskej istoty, v spolupráci s vydavateľstvom SLOVART. Práve pracovníci Linky detskej istoty najlepšie vedia, že jedným z hlavným problémov súčasnej detskej generácie je chýbajúca pozornosť. „Až 30 % hovorov, ktoré prijímame, sa nedá označiť inak ako „volanie“ detí po väčšej pozornosti zo strany dospelých, telefonáty sa týkajú tiež detských záujmov, nedostatku aktivít a nudy,“ uvádza Linka detskej istoty.
Jedným z hrdých partnerov projektu „Čítajme si“ je už tretíkrát tiež prepravná a logistická spoločnosť Geis. „Sme radi, že sa môžeme podieľať na projekte, ktorého cieľom je popularizovať tak potrebnú službu ako je Linka detskej istoty, a ktorý má zároveň za cieľ ukázať deťom, aké krásne môže byť čítanie,“ hovorí Naďa Bohinská, špecialistka marketingu zo spoločnosti Geis a pripomína, že úlohou pracovníkov v bielych dodávkach so žltou kockou je doručiť všetky materiály, ktoré sú k tejto krásnej akcii potrebné, do miest, kde bude čítanie prebiehať.
„Dúfam, že aj tohtoročný výber odporúčaných knižiek, medzi ktorými mňa osobne najviac zaujal Turecký poklad od Pavla Weissa, ktorý sa mimochodom do čítania tiež zapojí, deti nadchne. A aj keby sa vďaka projektu podarilo vzbudiť vášeň pre čítanie hoci len v desiatich percentách detí, budem to považovať za skvelý úspech a dôkaz, že takéto akcie majú mimoriadny zmysel,“ uzatvára Naďa Bohinská.