Bez nutnosti fyzickej prítomnosti dodávateľa, iba prostredníctvom niekoľkých internetových a telefonických konzultácií, sa podarilo nasadiť nový skladový systém Lokia WMS v slovenskej spoločnosti Uderman, ktorá prevádzkuje sieť internetových obchodov. Rýchle a jednoduché zavedenie tohto cloudového riešenia pritom obsahovalo ako využitie RF čítačiek, tak aj napojenie na ďalšie interné systémy a firemný e-shop prostredníctvom otvoreného rozhrania. Dodávateľom bola spoločnosť CCV Informačné systémy.
Praktickú demonštráciu nasadenia skladového softvéru vzdialenou formou bez návštevy pracovníkov dodávateľa ukázala brnianska spoločnosť CCV Informačné systémy v slovenskej spoločnosti Uderman s prevádzkou v Prešove. Motívom bola najmä vzdialenosť oboch firiem, ktorá dosahuje takmer 500 km.
„Použitý skladový systém Lokia je cloudové riešenie realizované formou služby. Jeho úspešné vzdialené nasadenie tak predstavuje ďalší krok k zjednodušeniu celého procesu implementácie a užívania, a ukazuje cestu, ktorou sa môže spolupráca medzi dodávateľom a zákazníkom v prípade potreby vydať,“ hovorí Tomáš Kormaňák, produktový manažér Lokia WMS zo spoločnosti CCV Informačné systémy, a dodáva: „Okrem úspory času a nákladov pre obe strany to znamená aj odstránenie prípadnej bariéry, ktorú môže pri rozhodovaní o spolupráci predstavovať vzájomná vzdialenosť.“
Efektívna implementácia cez internet
Samotná komunikácia medzi CCV Informačné systémy a Uderman prebiehala prostredníctvom konferenčných hovorov, v rámci ktorých boli zodpovedané otázky na využívanie služby a nastavené všetky procesy. Jedinú fyzickú cestu medzi zákazníkom a dodávateľom potom predstavovala zásielka s RF čítačkou na overenie plnej funkčnosti v dodávanom riešení.
V procese implementácie CCV Informačné systémy najprv spoločne so zákazníkom definovali spôsob značenia regálov, stĺpcov i buniek, a potom ich zakreslili do skladového systému. Nasledovalo odovzdanie podkladov a pokynov, na základe ktorých pracovníci firmy Uderman fyzicky vykonali adresáciu skladových miest a označili regály štítkami s čiarovými kódmi.
Softvér Lokia WMS bolo následne zákazníkom prepojené on-line v reálnom čase cez otvorené rozhranie s technológiou REST API s ďalšími internými systémami pre účtovníctvo, a e-shopom. Samozrejmosťou bolo aj kompletné školenie cez internetové zdieľanie obrazoviek, ktoré rozsahom zodpovedalo bežnému nasadeniu u zákazníka.
Skladové riešenie poskytuje informácie o umiestnení všetkých tovarov do úrovne skladovej priehradky a prehľad o aktuálnej zásobe vrátane rezervácií tovaru, alebo o disponibilnej zásobe, čo je možné využiť pre zobrazenie dostupného množstva na e-shope pracovných odevov.
„Naším cieľom bolo najmä získať lepší a vždy aktuálny prehľad o stave skladu, odstrániť zdĺhavé ručné zadávanie dát z papierových dokumentov a zamedziť zámenám tovaru,“ komentuje Jakub Uderman z firmy Uderman, a spomína aj ďalšie benefity, ktorých sa podarilo vďaka implementácii skladového riešeniu dosiahnuť: „Minulosťou je nutnosť prítomnosti fakturantky u príjmu a výdaja tovaru a zložitosť týchto procesov.“