Výstavba na diaľničnom obchvate Bratislavy a s ním súvisiacej rýchlostnej cesty R7 sa začala, ale tempo prác stále nie je také ako minister očakával. Takto zhodnotil výsledky kontrolného dňa priamo na stavenisku minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek. Koncesionár prisľúbil zintenzívniť práce do dvoch týždňov.
„Videli sme, že stavba sa začala, a predovšetkým na úsekoch R7 sa pracuje. Očakával som však, že už budú ďalej a to najmä na úsekoch, kde boli vydané stavebné polenia už v roku 2015 a 2016,“ povedal minister dopravy a výstavby SR Arpád Érsek. Tempo výstavby brzdia aj chýbajúce dodatočné povolenia, ktoré musí koncesionár získať na zmeny v projektoch, ktoré si sám dodatočne navrhol. Ministerstvo dopravy v súčinnosti s ministerstvom životného prostredia je v tomto procese maximálne nápomocné. Šéf rezortu dopravy sa preto okrem samotného postupu prác zaujímal aj o to, v akom stave je koncesionár pri získaní týchto kľúčových povolení. Týmito povoleniami si koncesionár upravuje stavbu tak, aby ju vedel čo najefektívnejšie postaviť a celý proces ich vybavovania je v jeho kompetencii. Štát odovzdal posledné povolenie koncesionárovi v lete minulého roku, pričom prvé boli vydané už v roku 2015. „Stavbu brzdia aj odvolania, aj s týmto však mal koncesionár rátať,“ dodal minister Érsek.
Na trase budúcej rýchlostnej cesty R7 sa pracuje na úprave podložia a realizujú sa násypy budúceho telesa cesty, vrátane prác na niekoľkých mostoch. Podľa informácií, ktoré ministrovi poskytol koncesionár, sa dokončuje aj projekčná príprava novej sústavy mostov ponad Dunaj a prebiehajú prípravné práce.